Amazon zagrozi Temu i Shein w Europie? Planuje ekspansję taniej platformy

Amazon ma rozważać ekspansję swojej platformy sprzedażowej Haul w Europie - informują "Wiadomości handlowe", powołując się na informacje serwisu lebensmittelpraxis.de. Jeśli te plany się skonkretyzują, to Haul może poważnie zagrozić chińskim gigantom, takim jak Temu i Shein, które przebojem zdobyły portfele konsumentów, także w Polsce. Platforma Haul skupia się bowiem na tanich produktach.

Amazon uruchomił platformę Haul w Stanach Zjednoczonych w listopadzie 2024 roku. Jest ona dostępna wyłącznie w wersji mobilnej, poprzez aplikację Amazon Shopping. Była to odpowiedź na duże wzrosty sprzedaży przede wszystkim chińskich platform zakupowych: Temu, Shein czy AliExpress. Oferują one tanie produkty, zatem i nowa usługa Amazona skupiła się na tego rodzaju asortymencie.

Haul - dyskont od Amazona. "Szalenie niskie ceny"

Uruchamianiu Haul w USA towarzyszyły zapowiedzi, że konsumenci znajdą tam "szalenie niskie ceny"Amazon deklaruje, że oferowane produkty kosztują "20 dolarów lub mniej". Co znamienne, towary dostępne na Haul są wysyłane bezpośrednio od sprzedawców pochodzących głównie z Azji. Czas dostawy wynosi od 15 do 20 dni. Sprzedaż tańszych towarów z dłuższym czasem oczekiwania na nie to model biznesowy charakterystyczny właśnie dla Temu i Shein.

Reklama

Amerykańskie serwisy branżowe, takie jak eMarketer, zauważają, że Amazon prawdopodobnie generuje straty na każdym zamówieniu składanym na Haul, ale wybiera taką, a nie inną politykę cenową, by skutecznie rzucić wyzwanie Temu i Shein. Z czasem, gdyby udało się zmienić nawyki konsumentów i sprawić, że to Haul stanie się ich platformą pierwszego wyboru dla tanich zakupów, ta strategia może okazać się opłacalna.

Oferta Haul to m.in. artykuły wyposażenia domu, moda, kosmetyki, zabawki i elektronika.

Europejska ekspansja Haul może napotkać przeszkody? Powodem opakowania

Informacje o tym, jakoby Amazon chciał rozwijać Haul także w Europie, nie zostały oficjalnie skomentowane przez amerykańskiego giganta e-commerce. Faktem jest natomiast, że w ofertach pracy publikowanych przez Amazon pojawiły się ostatnio ogłoszenia dotyczące programisty do globalnego wdrożenia Haul i starszego menedżera produktu w Haul w Meksyku, co wskazywałoby, że firma rzeczywiście chce, aby Haul wyszło poza granice Stanów Zjednoczonych.

Serwis lebensmittelpraxis.de zwraca jednak uwagę, że europejska ekspansja Haul może napotkać przeszkody. Od 2023 r. Amazon w Europie stosuje wyłącznie opakowania nadające się do recyklingu, a Haul w USA dostarcza towary w opakowaniach plastikowych. To może oznaczać konieczność sporych dostosowań w logistyce dostarczania zamówień w Europie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Amazon | sklep internetowy | shein | Temu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »