Awaria w aplikacji InPost. "Nie ma ryzyka"

Aplikacja InPostu uległa awarii. Jak podały "Wiadomości Handlowe", w wyniku błędu obca osoba mogła odebrać cudzą przesyłkę. Wszystko przez to, że w aplikacji mogły pojawić się dane o obcych paczkach, w tym kody umożliwiające odbiór nie swojej przesyłki. - Był to problem techniczny dotyczący bardzo małej grupy użytkowników - zapewnił w rozmowie z Interią Biznes rzecznik prasowy InPostu Wojciech Kądziołka i dodał, że po wykryciu przypadków, "nie ma ryzyka odbioru paczki przez osoby trzecie". Dostawca poinformował, co stanie się z przesyłkami, które dotknęła awaria.

Informację o awarii aplikacji InPost, jako pierwsze potwierdziły "Wiadomości Handlowe". Problem dotyczył systemu odbioru przesyłek, przez co paczki mogły trafić w niepowołane ręce. 

Awaria w aplikacji InPostu. Przesyłka mogła trafić w niepowołane ręce?

Problem dotknął aplikację do śledzenia i odbioru przesyłek. Jak podał portal, w wyniku awarii, która miała objąć część urządzeń, w aplikacji mogły pojawiać się dane o cudzych paczkach

Reklama

Jak podały "WH" mowa o punkcie odbioru paczki, a także o kodach QR i sześciocyfrowych kodach umożliwiających odbiór nie swojej przesyłki. Oznacza to, że każda osoba, która otrzymała te dane, mogła odebrać przesyłkę. 

Zamieszanie zostało spowodowane przez błąd w aplikacji. Nad rozwiązaniem problemu pracowali pracownicy działu IT InPostu.

InPost zabrał głos. Wskazał, kogo dotknęła awaria

Zapytaliśmy InPost, czy awarię udało się usunąć, a także czy zgłaszają się pierwsze poszkodowane osoby. Rzecznik prasowy poinformował nas, że "był to problem techniczny" dotyczący bardzo małej grupy użytkowników".

Wczoraj, zidentyfikowaliśmy 47 takich klientów (obecnie InPost posiada 18 mln aktywnych użytkowników), a następnie zablokowaliśmy możliwość odbioru tych przesyłek przez osoby trzecie - przekazał nam Wojciech Kądziołka.

Jak zapewnił nas InPost, paczki zostaną dostarczone pod adres domowy, a część z nich już została prawidłowo dostarczona. - Nasz Zespół ds. Ochrony Danych jest w pełni zaangażowany w proces weryfikacji, czy doszło do naruszenia danych. Wszelkie formalności będą dopełnione - powiedział nam Kądziołka. - Nie ma ryzyka odbioru paczki przez osoby trzecie - zapewnił przedstawiciel InPostu.

Sebastian Tałach

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: InPost | awaria | aplikacja | przesyłki | paczkomaty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »