Biedronka apeluje. Na zakupach rzuć okiem na torbę, sieć chce zwrócić uwagę

Biedronka wydała komunikat w sprawie toreb na zakupy, z których już korzystają w sklepach klienci sieciówki. Jak podkreślono wiadomości Biedronki, akcja organizowana jest wespół z Federacją Polskich Banków Żywności i nie bez powodu została zainaugurowana 29. września w Dzień Świadomości na Temat Strat i Marnotrawstwa Żywności. Dyskont chce bowiem zwrócić uwagę klientów na problem marnowania żywności.

  • Biedronka pochwaliła się proekologiczną akcją organizowaną wespół z Federacją Polskich Banków Żywności.
  • "Nie marnuję, bo mądrze przechowuję!" - pod takim hasłem 29. września wystartowało wydarzenie, które wesprzeć ma sprzedaż papierowych Dobrych Toreb.
  • Te są sprzedawane w trzech różnych fasonach mają edukować w zakresie odpowiedzialnego gospodarowania żywnością 

Biedronka rozpoczęła kampanię edukacyjną w temacie marnotrawstwa żywności i prawidłowego gospodarowania jedzeniem. W ramach akcji od piątku sprzedawana w sklepach sieci jest Dobra Torba, czyli "specjalna papierowa torba na zakupy, która ma na celu edukację w zakresie przeciwdziałania marnowaniu żywności", jak wyjaśnia Biedronka.

Reklama

Biedronka ruszyła ze sprzedażą Dobrej Torby. Sieć chce zwrócić uwagę klientów

Jak przekazała Biedronka, na Dobrych Torbach będzie można znaleźć informacje, które pomogą klientom ograniczyć marnotrawstwo żywności. Informacje zawarte na nich edukują w zakresie poprawnego zarządzania zamrażarką, przechowywania pieczywa oraz zbyt wczesnego wyrzucania żywności, która nadal nadaje się do spożycia. Biedronka sprzedaje więc Dobrą Torbę w trzech fasonach:

  1. "Mroźna kraina",
  2. "Lubię naturalne materiały",
  3. "Nadal jestem przydatny".

Informacje, które sieciówka przekazuje na Dobrych Torbach można uzupełnić o treści znajdujące się na stronie biedronka.pl/dobratorba. Sieć zwraca uwagę klientów na zagadnienie marnotrawienia żywności, ponieważ w Polsce marnuje się jej rocznie ponad 5 mln ton. Spośród tej puli 3 mln zmarnowanego jedzenia przypada na konsumentów.

Biedronka zwraca uwagę klientom. Sama od 2016 roku oddaje żywność z krótkim terminem

Sieć podkreśla, że leży jej na sercu ograniczenie marnowania żywności. Jest to zresztą zgodne ze strategią ograniczenia marnowania żywności, jaką Biedronka przyjęła przed laty. Dyskont przypomina w komunikacie, że od 2016 roku przekazuje artykuły żywnościowe z krótkim terminem przydatności do spożycia na poczet Organizacji Pozarządowych wspierających osoby w potrzebie. Dzięki temu udało się uratować 15 tys. ton żywności, która trafiła do potrzebujących.

- Oprócz przekazywania produktów z krótkim terminem przydatności dokładamy wszelkich starań, aby edukować naszych klientów w zakresie podejmowania świadomych wyborów zakupowych. Za pomocą tegorocznej odsłony Dobrej Torby już po raz trzeci przekazujemy treści pozwalające na odpowiedzialne i bezpieczne przechowywanie żywności - wskazała w komunikacie Zofia Fabirkiewicz, Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju w sieci Biedronka

Dobrą Torbę można kupić w każdym sklepie Biedronka za 1,29 zł. Środki osiągnięte z jej sprzedaży zostaną przekazane na wsparcie Banki Żywności, które przekazują żywność osobom potrzebującym.

Dlaczego marnujemy żywność? 1/3 produkowanego jedzenia idzie do kosza

Na stronie sieciówki, gdzie Biedronka obszerniej edukuje w tematyce gospodarowania żywnością i opisuje problem jej marnotrawstwa dowiadujemy się więcej na temat problemu. - Około jedna trzecia produkowanej na całym świecie żywności jest marnowana, a wraz z nią zasoby wykorzystywane do jej produkcji - alarmuje sieciówka.

Dlaczego zwykle marnujemy żywność? Biedronka cytując wyniki Badania IOŚ-PIB, SGGW w ramach projektu PROM, z 2020 roku wskazuje cztery powody wyrzucania jedzenia do kosza. Wystarczy rzut oka na zestawienie, by zdać sobie sprawę, że problem bierze się z niewłaściwego zachowania konsumentów względem żywności.

Dlaczego wyrzucamy żywność?

  1. z powodu niezdatności do spożycia - 65,2 proc.,
  2. z powodu przeoczenia daty ważności - 42 proc.,
  3. z powodu przygotowania zbyt dużej ilości jedzenia - 26,5 proc.,
  4. z powodu zbyt dużych zakupów - 22,2 proc..

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Biedronka | zakupy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »