Biedronka wprowadza zmiany. Na parkingu czeka cię niespodzianka
Biedronka już potwierdziła wprowadzenie zmian, które niebawem będą czekać na klientów na parkingach sieci sklepów. Nowinka najbardziej zainteresuje kierowców, którzy posiadają samochody elektryczne. Do końca 2023 roku Biedronka zamierza wyposażyć część parkingów przy swoich sklepach w ładowarki elektryczne. Plany na przyszły rok są bardziej ambitne i wskazują na czterokrotny wzrost liczebności stacji ładowania względem liczby, jaką dyskonter chce zamknąć rok bieżący.
- Biedronka szykuje niespodziankę dla klientów, szczególnie posiadających auta elektryczne.
- Do końca roku sieć zamierza wyposażyć szereg parkingów przy swoich sklepach w ładowarki.
- W przyszłym roku ich liczba ma wzrosnąć czterokrotnie.
Biedronka zamierza wyposażyć setki parkingów przed swoimi sklepami w stacje ładowania samochodów elektrycznych. Sieciówka zrobi to razem z firmą Powerdot, która będzie dostawcą technologii.
Współpraca obu podmiotów w celu wyposażenia parkingów w ładowarki do samochodów elektrycznych to odpowiedź na przyjęte niedawno prawo. To zobowiązuje właścicieli parkingów zlokalizowanych przy nieruchomościach, które nie są obiektami mieszkalnymi, do zainstalowania ładowarek, jeśli parking posiada więcej niż 20 miejsc.
Biedronka do końca 2023 roku na parkingach chce zamontować 150 punktów ładowania samochodów elektrycznych. Z kolei do końca 2024 roku liczba ta ma wzrosnąć czterokrotnie. Sieć planuje dobić do 600 ładowarek.
Każda ze stacji ładowania zamontowana na parkingu Biedronki będzie operowała mocą 120 kW. Ma to pozwolić na naładowanie w pełni baterii samochodu o pojemności 50 kWh w niecałe pół godziny.
Ładowarki na parkingach dyskontera mają być tak rozmieszczone na mapie Polski, by możliwe było poruszanie się po kraju, korzystając wyłącznie z tych ładowarek. Urządzeń można spodziewać się zatem zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miasteczkach.
Za instalację ładowarek na parkingach Biedronki odpowiedzialna będzie firma Powerdot. Jak ujawnił szef jej polskiego oddziału, za użycie ładowarki będzie można zapłacić kartą w miejscu ładowania. Do zrealizowania płatności nie trzeba będzie używać dodatkowych aplikacji.
- Każda z tych ładowarek jest wyposażona w terminal do płatności kartą. Jest to bardzo wygodny sposób na zapłatę za ładowanie, bez konieczności wybierania konkretnych aplikacji - oświadczył Grigoriy Grigoriev, dyrektor zarządzający Powerdot w Polsce.
Plany Biedronki i Powerdot są ambitne i jeśli projekt uda się zrealizować, tak jak go opisują przedstawiciele obydwu podmiotów, powstanie największy powszechnie dostępny system ładowania aut prądem stałym w Polsce. System ładowarek będzie dostępny dla niemal wszystkich samochodów elektrycznych. Zastosowane złącza pozwolą na ładowanie w systemach:
- CCS,
- ChaDemo,
- Type 2.
- Chcemy być częścią zielonej rewolucji, zresztą jednym z naszych filarów zrównoważonego rozwoju jest poszanowanie środowiska naturalnego. Chcemy być więc liderem tej rewolucji, tak jak jesteśmy liderem na polskim rynku spożywczym - podsumował w rozmowie z agencją Newseria Biznes Paweł Stolecki, członek zarządu i dyrektor operacyjny sieci Biedronka.
Przemysław Terlecki