Brytyjska sieć dyskontów na sprzedaż. Chce ją kupić firma znana w Polsce
Zakupem brytyjskiej sieć dyskontów jest zainteresowane Pepco Group - podaje "Fakt". Ma być to element realizacji strategii opartej na planach o ekspansji w krajach Europy Zachodniej.
Jak informuje "Fakt", powołując się na informacje Manager Magazin z Niemiec, Pepco Group jest zainteresowane kupnem brytyjskiej sieci dyskontów NKD. Sklepy tej marki są obecne w całej Europie, także w Polsce, choć jest ich niewiele, bo 12. Natomiast u naszych zachodnich sąsiadów jest ich 1,3 tys.; łącznie mówimy o 2,2 tys. punktów sprzedaży.
Dziennik zwraca uwagę, że spółka odnotowała w 2022 roku straty mimo obrotów sięgających 820 mln euro. Plany sprzedaży firmy przedstawił właściciel z Wielkiej Brytanii, TDR Capital. Chętne na przejęcie firmy ma być Pepco Group, które ma być zainteresowane zdobyciem rynków Europy Zachodniej. Mogłoby to oznaczać wzmocnienie pozycji tej spółki między innymi konkurentami, jak Tedi czy Action. Popularne w Polsce Pepco ma bowiem jedynie 50 sklepów w Niemczech.
"Fakt" podkreśla, że Pepco Group, zgodnie ze swoimi zapowiedziami na temat rozwoju działalności, planuje otwarcie setek sklepów na rynkach Europy Środkowej. W przypadku Polski ich obecnie około 1600, najwięcej wśród europejskich krajów.
Na koniec roku Pepco Group liczyła 5011 sklepów, w tym marki Pepco: 3 845, Poundland: 825 oraz Dealz: 341. W Polsce firma jest obecna od 2004 roku. Właścicielem jest południowoafrykański Stenhoff International Holdings. Początkowo rozwój firmy skupiał się na Europie Środkowo-Wschodniej, jednak ostatnie lata przynoszą otwarcia sklepów w we Włoszech, Austrii czy Hiszpanii.
Zgodnie z zapowiedzią dyskontu, do końca roku obrotowego spółka planuje on otworzyć około 300 nowych sklepów w całej grupie.