Degradacja Bałtyku drastycznie postępuje

1/3 Bałtyku ma być objęta ścisłą ochroną
1/3 Bałtyku ma być objęta ścisłą ochroną PAP

Zobacz również:

    sztywny zapis mówi że do 2030 roku 30 proc. powierzchni Bałtyku ma zostać objęte ochroną, z czego 1/3 ma być objęta ochroną ścisłą, która wiąże się ze znaczącym ograniczeniem zagrożeń i presji ze strony człowieka

    Zobacz również:

      Zobacz również:

        Zobacz również:

          Zobacz również:

            Zobacz również:

              Wykonawcą robót budowlanych w ramach projektu "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – część I" jest konsorcjum NDI/Besix. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni. (PAP). Autor: Agnieszka Libudzka.
              Wykonawcą robót budowlanych w ramach projektu "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską – część I" jest konsorcjum NDI/Besix. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni. (PAP). Autor: Agnieszka Libudzka.PAP
              Według inwestora, perłą tej inwestycji jest też powstająca na Zalewie Wiślanym (na wysokości Przebrna) sztuczna wyspa, która docelowo będzie mieć 181 hektarów. Ma się stać rajem dla ptaków, które już ją odwiedzają. Na ukończeniu są tam prace związane z pogrążaniem ścianek szczelnych. Cały czas odbywa się montaż ściągów i wykonywanie geotub. Trwają też roboty czerpalne oraz zasypywanie grobli wyspy. Wykonywany jest narzut z kamienia hydrotechnicznego.
              Według inwestora, perłą tej inwestycji jest też powstająca na Zalewie Wiślanym (na wysokości Przebrna) sztuczna wyspa, która docelowo będzie mieć 181 hektarów. Ma się stać rajem dla ptaków, które już ją odwiedzają. Na ukończeniu są tam prace związane z pogrążaniem ścianek szczelnych. Cały czas odbywa się montaż ściągów i wykonywanie geotub. Trwają też roboty czerpalne oraz zasypywanie grobli wyspy. Wykonywany jest narzut z kamienia hydrotechnicznego.
              Ważnymi dla inwestycji obiektami są również dwa mosty obrotowe, otwierane naprzemiennie, gdy przez budowany kanał żeglugowy będą płynąć jednostki. Dzięki temu, ruch z drogi krajowej 501 nie będzie wstrzymywany. Pierwszy z mostów już latem został oddany do użytku. Teraz kończony jest Most Północny – ostatnio zamontowano wózki jezdne, trwa montaż wspór rygli na podporach. Przeprowadzane są testy i regulacje mechanizmów ruchomych mostu.
              Ważnymi dla inwestycji obiektami są również dwa mosty obrotowe, otwierane naprzemiennie, gdy przez budowany kanał żeglugowy będą płynąć jednostki. Dzięki temu, ruch z drogi krajowej 501 nie będzie wstrzymywany. Pierwszy z mostów już latem został oddany do użytku. Teraz kończony jest Most Północny – ostatnio zamontowano wózki jezdne, trwa montaż wspór rygli na podporach. Przeprowadzane są testy i regulacje mechanizmów ruchomych mostu.
              Właśnie montowane jest wyposażenie hydrotechniczne. Zakończono też już budowę oczepów nabrzeża w części południowej. Teraz generalny wykonawca pierwszego etapu, konsorcjum NDI/Besix, skupił się natomiast m.in. na wykonywaniu oczepów nabrzeża w części północnej. Buduje też pochylnie dla zwierząt.
              Właśnie montowane jest wyposażenie hydrotechniczne. Zakończono też już budowę oczepów nabrzeża w części południowej. Teraz generalny wykonawca pierwszego etapu, konsorcjum NDI/Besix, skupił się natomiast m.in. na wykonywaniu oczepów nabrzeża w części północnej. Buduje też pochylnie dla zwierząt.
              Cały czas odbywa się również dostawa i montaż prefabrykatów muru oporowego. Wykonywane jest podłoże i warstwa wyrównawcza z betonu. Nie mniej dzieje się w rejonie budowanego kanału żeglugowego oraz śluzy. Dzięki nim, jednostki pływające będą mogły się dostać od strony Morza Bałtyckiego do Zalewu Wiślanego i na odwrót.
              Cały czas odbywa się również dostawa i montaż prefabrykatów muru oporowego. Wykonywane jest podłoże i warstwa wyrównawcza z betonu. Nie mniej dzieje się w rejonie budowanego kanału żeglugowego oraz śluzy. Dzięki nim, jednostki pływające będą mogły się dostać od strony Morza Bałtyckiego do Zalewu Wiślanego i na odwrót.
              Budowa na Mierzei Wiślanej jest pierwszą w Polsce, a drugą w Europie, na której zastosowano tę unikatową technologię zabezpieczającą falochrony.
              Budowa na Mierzei Wiślanej jest pierwszą w Polsce, a drugą w Europie, na której zastosowano tę unikatową technologię zabezpieczającą falochrony.PAP
              Urząd opublikował komunikat z postępu prac na budowie nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską.  Jak przypomniała rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska, nowa droga wodna o długości blisko 25 km niesie szereg wyzwań inżyniersko-budowlanych. Część zadań w ramach pierwszego etapu już została zrealizowana.
              Urząd opublikował komunikat z postępu prac na budowie nowej drogi wodnej między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską. Jak przypomniała rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska, nowa droga wodna o długości blisko 25 km niesie szereg wyzwań inżyniersko-budowlanych. Część zadań w ramach pierwszego etapu już została zrealizowana.
              Budowa kanału na Mierzei Wiślanej – pierwszej części całej inwestycji - ma zakończyć się w 2022 roku.
              Budowa kanału na Mierzei Wiślanej – pierwszej części całej inwestycji - ma zakończyć się w 2022 roku.PAP
              Newseria Biznes
              Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?