Dino stale się rozrasta. Już tylko Biedronka ma więcej sklepów

Dino na koniec czerwca br. miał o blisko 300 sklepów więcej niż przed rokiem, a łączna liczba placówek wynosiła ok. 2,3 tys. Tym samym polska sieć goni swojego rywala z branży - Biedronkę - do którego jeszcze jej trochę brakuje. Patrząc jednak na wyniki finansowe, przedstawiciele drugiego co do wielkości detalisty w Polsce nie powinni mieć powodów do zmartwień.

Grupa Dino Polska przedstawiła raport finansowy za pierwsze półrocze 2023 r. Wynika z niego, że w okresie od stycznia do czerwca sieć otworzyła 116 nowych sklepów, z czego 62 w II kwartale. Łączna suma jej placówek wynosiła w połowie roku 2272, czyli o 297 więcej niż przed rokiem.  

Jak wskazano w komunikacie giełdowym spółki, zarząd Dino oczekuje jeszcze w tym roku wzrostu liczby sklepów na poziomie "niskich kilkunastu procent" w stosunku do sumy z końca 2022 r. 

Jednak już taka liczba sklepów, które w większości umiejscowione są w zachodniej i południowej Polsce, stawia detalistę na drugim miejscu w branży. Dino wyprzedza w tym zakresie jedynie Biedronka, która ma w naszym kraju największą liczbę placówek wśród dyskontów. W przypadku Biedronki mowa o łącznie 3,4 tys. sklepów (stan na koniec marca 2023 r.).

Reklama

Dino notuje dwucyfrowe wzrosty przychodów

Jednak polski dyskont nie powinien mieć się czego wstydzić na tle portugalskiego konkurenta. W pierwszym półroczu br. bowiem odnotował 38,3 proc. wzrost przychodów, wobec analogicznego okresu z 2022 r., który wyniósł łącznie 12,1 mld zł. 

W samym II kwartale przychody sieci wyniosły 6,549 mld zł - wzrost o 34 proc. rok do roku, natomiast zysk EBIT (przed odliczeniem kosztów amortyzujących, tzn. podatków czy zobowiązań kredytowych) wyniósł w tym czasie 482,1 mln zł, wobec 377,7 mln zł sprzed roku.  

Jeżeli chodzi o zysk netto sieci, to w II kw. wypracowała ona 362,2 mln zł wobec 273,1 mln zł zysku w okresie od kwietnia do czerwca w 2022 r.

Dino wskazało także w raporcie, że największy udział w sprzedaży mają świeże produkty, w tym mięso, wędliny i drób, które odpowiadały za 41 proc. transakcji w sklepach. Jednocześnie sieć jako pracodawca zatrudniała na koniec czerwca 2023 r. 39 427 pracowników, co oznacza wzrost o 4925 etatów w relacji rocznej.

Kurs akcji Dino

Po publikacji wyników finansowych za drugi kwartał sieć traciła na warszawskiej giełdzie. Kurs sprzedaży akcji Dino na GPW wynosił o godz. 11:20 408,1 zł za akcję. Cena akcji spadała o 5,6 procent.

DINOPL

402,1000 +5,7000 1,44% akt.: 08.05.2024, 09:30
  • Otwarcie 397,0000
  • Max 403,6000
  • Min 397,0000
  • Kurs odniesienia 396,4000
  • Suma wolumenu 24 146
  • Suma obrotów 9 686 346,1000
  • Widełki dolne 357,3000
  • Widełki górne 436,7000
Zobacz również: RENDER GRUPRACUJ BIGCHEESE

Jak wskazuje PAP Biznes, analitycy spodziewali się, że spółka osiągnęła wyższe przychody. "Przychody grupy wyniosły 6,549 mld zł, co oznacza wzrost o 34 proc. rdr. Analitycy oczekiwali przychodów w wysokości 6,676 mld zł" - wskazuje agencja prasowa.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Dino Polska | sklepy | handel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »