W komunikacie z 22 lutego Polska Spółka Gazownictwa poinformowała o "rozpoczęciu wysyłki SMS-ów dotyczących przekazania odczytu gazomierza". Wiadomości są wysyłane do klientów, u których nie udało się dokonać odczytu rzeczywistego stanu licznika. Chcąc zadbać o ich bezpieczeństwo, operator udostępnił również przykładową treść komunikatu, którą prezentujemy poniżej.
Polska Spółka Gazownictwa wysyła SMS-y do klientów
Adresatami wiadomości wysyłanych przez przedsiębiorstwo, są osoby, u których dostęp do gazomierza jest utrudniony i nie dokonano odczytu rzeczywistego w okresie ostatnich 12 miesięcy. SMS-y mają przypomnieć klientom nieobecnym w domu podczas wizyty inkasenta o możliwości przekazania stanu gazomierza za pośrednictwem wiadomości e-mail.
W wiadomości operator udzieli szczegółowych instrukcji na temat tego, w jaki sposób przesłać do operatora odczyt licznika oraz fotografię urządzenia potwierdzającą zużycie gazu. Odbiorcy zakwalifikowani do 3. i 4. grupy taryfowej otrzymają je jako pierwsi.
Dostałeś taką wiadomość? Lepiej się z nią zapoznaj
PSG udostępniła również przykładową treść komunikatu wysyłanego do klientów. Osoby, które otrzymają takie SMS-y nie mają powodów do obaw.
"Z powodu braku dostępu do gazomierza nie wykonaliśmy odczytu rzeczywistego. W związku z tym prosimy o przesłanie do PSG stanu licznika wraz ze zdjęciem gazomierza potwierdzającym zużycie oraz adres punktu poboru na e-mail: [adres e-mail w domenie @psgaz.pl]. Dotyczy adresu: ................... W razie pytań prosimy o kontakt pod nr tel. 22 444 33 33. Niezależnie od wysyłanej wiadomości odczyty nadal są realizowane przez inkasentów zgodnie z planowanym harmonogramem" - czytamy na stronie psgaz.pl.
Spółka przypomniała również, że udostępnienie gazomierza inkasentowi jest obowiązkiem każdego odbiorcy. "Regularne odczyty gwarantują dokładne rozliczenia i podnoszą poziom bezpieczeństwa użytkowania gazu" - dodano.