Duże zniżki, a nawet rowery i wycieczki zagraniczne. Tak deweloperzy walczą o klientów

Słabnący popyt i coraz większa konkurencja w branży sprawiają, że deweloperzy muszą coraz bardziej walczyć o klientów. - Niższe ceny za metr, gratyfikacje za polecenie, a nawet gratisowe wycieczki, czy elektryczne rowery – u sprzedawców mieszkań jest obecnie trzy razy więcej specjalnych okazji niż przed rokiem – donosi w środowym wydaniu „Puls Biznesu”.

Majowa obniżka stóp procentowych co prawda ożywiła zainteresowanie mieszkaniami, ale nie przełożyło się to jeszcze na wzrost liczby zawieranych umów. Jak podaje portal Tabelaofert.pl, w czerwcu spółki sprzedały o 8,7 proc. mniej mieszkań niż miesiąc wcześniej. To powoduje, że deweloperzy muszą walczyć o klientów, a skutkiem osłabionego popytu jest wysyp akcji rabatowych i bonusów.

"Z naszych danych wynika, że w czerwcu ubiegłego roku deweloperzy ogłosili ok. 100 ofert promocyjnych. Natomiast w tym roku jest ich ponad trzy razy więcej" - ocenił, cytowany przez "PB", Marek Wielgo, ekspert portalu RynekPierwotny.pl. Wszystko dlatego, że - jak zauważają analitycy portalu Tabelaofert.pl - deweloperzy mają w ofercie coraz więcej lokali gotowych, które chcą jak najszybciej sprzedać, bo ich dalsze utrzymywanie generuje koszty.

Reklama

Dodatkowe benefity przy zakupie mieszkania. Deweloperzy oferują nawet rowery

Różnorodność upustów i benefitów jest wyjątkowo duża. "Puls Biznesu" sprawdził oferty trzech deweloperów. W jednym z projektów do mieszkań trzy- i czteropokojowych oferowany jest garaż w cenie, w innym - do każdego mieszkania "gratis" dodawana jest komórka lokatorska. Kolejny deweloper oferuje swoim klientom pulę mieszkań i apartamentów inwestycyjnych z miejscem postojowym gratis, a polecając komuś mieszkanie z oferty firmy można wygrać nagrodę w wysokości 5 tys. zł.

Obniżki przygotował dla klientów także inny deweloper, który daje możliwość zakupu "w pełni wykończonego mieszkania w cenie lokali w stanie deweloperskim"; w innej inwestycji oferuje mieszkania z rabatem - w zależności od harmonogramu płatności - mogącym sięgać nawet 8 proc.

Ale to nie koniec. Według analityka Marka Wielgo zdarzają się również oferty z rowerem elektrycznym czy zagraniczną wycieczką gratis. 

PAP
Dowiedz się więcej na temat: nieruchomości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »