E-sklepy dyskryminują Polaków

Polacy to dla wielu zagranicznych sklepów internetowych klienci drugiej kategorii. W Parlamencie Europejskim ruszają prace nad dyrektywą, która ma to zmienić - pisze "Metro".

Polacy to dla wielu zagranicznych sklepów internetowych klienci drugiej kategorii. W Parlamencie Europejskim ruszają prace nad dyrektywą, która ma to zmienić - pisze "Metro".

W brytyjskim Amazonie Polak nie kupi sportowych butów, zabawek ani biżuterii. A za przesłanie książek zapłaci dwa razy więcej niż Szwed lub Fin. Nie dla nas muzyka czy seriale z iTunes - sklep odrzuca polskie karty kredytowe. Firmy ogólnikowo tłumaczą te utrudnienia m.in. małą liczbą klientów z Polski - i nic nie robią, by zdobyć ich więcej.

Walkę z e-dyskryminacją rozpoczyna Parlament Europejski. Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów pracuje nad dyrektywą ustanawiającą jednolite dla całej UE reguły zakupów on-line i przez telefon. - Polacy zyskają więcej praw i będą mogli walczyć z dyskryminującymi ich firmami - mówi "Metro" członek komisji, europoseł PO Rafał Trzaskowski.

Reklama
PAP/Metro
Dowiedz się więcej na temat: sklepy | NAD | Parlament Europejski | metro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »