InPost rzuca wyzwanie Google i Apple. "Największa innowacja od czasu Paczkomatu"
InPost już niebawem wdroży nową usługę InPost Pay, o której we wtorek na spotkaniu w warszawskim The Tide, opowiedział prezes InPostu, Rafał Brzoska. Jak zachwalał biznesmen, to szansa na zrewolucjonizowanie zakupów online, a dla jego firmy największa innowacja od wdrożenia Paczkomatów. Co ciekawe, uważni obserwatorzy rynku mogli dostrzec, że już w 2021 roku InPost pracował nad rozwiązaniem płatności bezgotówkowych. Wówczas zarejestrowano jednak w Urzędzie Patentowym nazwę InPost Izi.
- InPost rusza ze swoją własną usługą płatności bezgotówkowych.
- Pierwszy raz o Inpost Pay, wówczas jako Inpost Izi, usłyszeliśmy, gdy firma rejestrowała nazwę w 2021 roku.
- Nowa usługa firmy Rafała Brzoski pojawi się najpierw w 1500 sklepów.
InPost zapowiedział uruchomienie nowej usługi InPost Pay, która już niedługo ma "absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online", jak zachwalał na konferencji z handlowcami Rafał Brzoska, prezes firmy. Tym samym biznesmen wyłożył karty na stół w kwestii rozwiązania, o którym wiadomo, że InPost pracował nad nim od 2021 roku, a w ostatnich miesiącach było testowane w ścisłym gronie "family nad friends" InPostu.
InPost Pay, jak wskazuje nazwa, to własna, należąca do InPostu usługa płatności bezgotówkowych. Tym samym polski InPost wchodzi na rynek rozwiązań, które dotąd Polacy dobrze znali chociażby w wydaniu Google Pay, zamontowanego w telefonach z systemem Android czy Apple Pay, który jest jego odpowiednikiem w telefonach Apple iPhone.
InPost Pay ma skrócić czas realizacji zakupów, a szczególnie odczuć ma to niemal 11 mln użytkowników aplikacji InPost, z którą płatność będzie powiązana. Usługa ma być prosta i wygodna w obsłudze, a głównym celem jest "eliminowanie niepotrzebnych kliknięć".
- InPost Pay jest największą innowacją w InPoście od początku Paczkomatu. Wszyscy czekamy na nową usługę, która absolutnie zrewolucjonizuje polski rynek zakupów online - przekonywał na konferencji Rafał Brzoska.
InPost Pay ma w pierwszej kolejności pojawić się w 1500 sklepach internetowych, które zdecydowały się na skorzystanie z usługi InPostu. Klienci sklepów oferujących tę usługę będą mogli z niej skorzystać z niej po skompletowaniu koszyka i przejściu do podsumowania. Do finalizacji płatności bezgotówkowej potrzeba będzie przejść do aplikacji InPostu i tam zatwierdzić płatność oraz wybrać sposób dostawy towaru.
Sposób płatności w ramach InPost Pay też ma pozostać kwestią wyboru. Za pośrednictwem usługi skorzystać będziemy mogli na przykład z przypisanej do aplikacji:
- karty debetowej,
- karty kredytowej,
- Blika.
Finalizacja zakupów przy użyciu InPost Pay oraz doręczenia towaru za pomocą odbioru w Paczkomacie InPostu ma zostać maksymalnie uproszczona. W zasadzie wszystko ograniczać się ma do jednego kliknięcia.
- Mamy kolejkę chętnych do implementacji naszej usługi płatnościowej - przekonywał na konferencji Rafał Brzoska. W sumie w pierwszej kolejności skorzystać ma z niej 1500 sklepów, a możliwość skorzystania z InPost Pay najpierw trafi do polskich klientów. Jak podaje portal cashless.pl, do końca roku pojawić się ma w 800 podmiotach.
Najwcześniej implementacji rozwiązania możemy spodziewać się w ciągu najbliższych tygodni. InPost swoją usługę InPost Pay wdraża z pomocą Aion Banku. Nie brak komentarzy, że InPost Pay może osiągnąć sukces, co bez wątpienia może ułatwić spora baza klientów. Podkreślmy, że InPost cieszy się niemałą popularnością. Z aplikacji firmy Rafała Brzoski korzysta już niemal 11 mln klientów.
Przemysław Terlecki