Kolejny etap przekopu Mierzei Wiślanej. Zwodowano specjalną pogłębiarkę

Kolejne etap przekopu Mierzei Wiślanej. Zwodowano specjalistyczną pogłębiarkę
Kolejne etap przekopu Mierzei Wiślanej. Zwodowano specjalistyczną pogłębiarkęStanislaw Bielski/Reporter, Urząd Morski w GdyniPUSTE
  • Kolejna inwestycja mająca przyspieszyć prace związane z przekopem Mierzei Wiślanej.
  • W fińskiej stoczni zwodowano specjalny statek, który zasili flotę Urzędu Morskiego w Gdyni.
  • Pogłębiarka ma służyć do utrzymania parametrów głębokości na torze wodnym łączącym Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
  • Jednostka powinna być gotowa do użytkowania w Polsce do końca I kwartału 2024 roku.

Zobacz również:

    Kolejny etap przekopu Mierzi Wiślanej. Specjalistyczna pogłębiarka z fińskiej fabryki ma odmienić losy inwestycji

    Administracja morska niebawem zyska nowoczesną, specjalistyczną jednostkę, która w wydatny sposób ułatwi utrzymywanie założonych parametrów torów wodnych, prowadzących do portów. Wprowadzenie do eksploatacji własnej pogłębiarki pozwoli na dokonanie oszczędności w zakresie prac czerpalnych, a także przyspieszy ich wykonywanie, szczególnie tam, gdzie wymagane będą pilne podczyszczenia.
    Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury
    Pogłębiarka została zaprojektowana przez fińską stocznię Tyovene Oy
    Pogłębiarka została zaprojektowana przez fińską stocznię Tyovene OyUrząd Morski w GdyniPUSTE
    Takiej pogłębiarki jak URSA nie można zamówić jako gotowy produkt z katalogu internetowego. Jest to jednostka zaprojektowana oraz zbudowana pod konkretnego klienta, według konkretnej specyfikacji, bardzo spersonalizowana, jedyna w swoim rodzaju, spełniająca wysokie wymagania zamawiającego oraz wszystkie obowiązujące przepisy. URSA jest wyjątkowa.
    Juha Granqvist, dyrektor zarządzający Tyovene OY

    Trzy etapy budowy Kanału Żeglugowego. Nowa pogłębiarka ma przyspieszyć wykonanie prac

    1. 17 września oddano do użytku Kanał Żeglugowy wraz z towarzyszącą mu infrastrukturą oraz wyspą na Zalewie Wiślanym.
    2. Drugi etap to obudowa brzegów rzeki Elbląg. Poziom prac jest zaawansowany, prace są ukończone w 90 proc., a kluczowym elementem tej części inwestycji jest most obrotowy w Nowakowie, który oddano do użytku w lipcu.
    3. W końcu trzeci etap, czyli pogłębianie torów wodnych na Zalewie Wiślanym oraz wykonanie oznakowania nawigacyjnego.

    Zobacz również:

      1992-2022. Najlepszy czas Polski: PFR – w jaki sposób pomaga polskim przedsiębiorcom?