Lidl wdrożył je już w 60 proc. sklepów. Zwróć uwagę, gdy będziesz przy kasie

Lidl jeszcze w kwietniu ogłaszał, że zamierza wdrożyć nowe rozwiązanie w swoich sklepach. Teraz okazuje się, że w 60 proc. sklepów Lidla nowe rozwiązanie już funkcjonuje. Mowa o elektronicznych cenówkach, które Lidl sukcesywnie wprowadza w kolejnych lokalizacjach, a które do końca sierpnia mają pojawić się we wszystkich Lidlach w Polsce. Co zmieniają elektroniczne cenówki i dlaczego klienci powinni zwrócić uwagę przy kasie?

  • Lidl wdraża elektroniczne cenówki (ESL) w swoich sklepach na terenie całej Polski.
  • Do sierpnia ESL mają pojawić się we wszystkich Lidlach, a klienci powinni zauważyć zmianę.
  • Na implementacji elektronicznych cenówek skorzystają jednak nie tylko klienci, ale i Lidl - sieć przede wszystkim zaoszczędzi.

Lidl w kwietniu ogłosił, że zaczyna wycofywanie papierowych cenówek opisujących koszt sprzedaży danego towaru. Manualna wymiana papierków z cenami jest czasochłonna, a w okresie inflacji, gdy ceny rosną wyjątkowo szybko, takie działanie pochłaniało dużą część czasu personelu. Nie da się też ustrzec przed zwykłymi ludzkimi błędami, które mogą doprowadzić klientów do nieprzyjemności, a także narazić Lidla na wypłatę kar.

Reklama

Lidl masowo wdraża elektroniczne cenówki. Są już w 60 proc. sklepów sieci

Już w około 530 sklepach sieci Lidl w Polsce zamontowano elektroniczne cenówki, czyli ESL (electronic shelf label). Ich największą zaletą jest fakt, że każdy wyświetlacz połączony jest z systemem zarządzania towarami. Dzięki temu, jeśli jakiś produkt zmieni swoją cenę, informacja ta pojawi się błyskawicznie na cenówce, bez konieczności angażowania pracownika do manualnej wymiany informacji na nową.

Na elektronicznych cenówkach klienci znajdą podstawowe informacje o produkcie. W tym:

  • cena towaru,
  • ewentualna zmiana ceny wynikająca z promocji,
  • kraj pochodzenia produktu,
  • gramatura towaru.

Do końca sierpnia Lidl planuje wdrożenie elektronicznych cenówek we wszystkich sklepach sieci. Tych jest ponad 800. Fakt, że sieciówka pod koniec kwietnia ogłosiła ich wdrożenie, po dwóch miesiącach w 6 na 10 sklepach cenówki już są, a do deadline'u zostały kolejne dwa miesiące, wskazuje, że Lidl zdążyć może nawet przed końcem sierpnia.

Klienci Lidla mają powody do zadowolenia. Przy kasie w sklepie lepiej zwróć uwagę

Przede wszystkim z implementacji ESL mogą być zadowoleni klienci. Fakt, że w większości sklepów Lidla funkcjonują już elektroniczne cenówki, daje pewność, że podczas zakupów w tych lokalizacjach nie przytrafi nam się nieprzyjemna sytuacja przy kasie, gdy suma z cenówki jest inna niż realna kwota do zapłaty za towar. Elektroniczne cenówki zapobiegają tego typu sytuacjom.

Możemy się przekonać o tym sami - jeśli skrupulatnie będziemy notować z ESL ceny kolejnych towarów wrzucanych do koszyka, nie ma możliwości, by przy kasie spotkało nas niemiłe zaskoczenie. Warto na to zwrócić uwagę i na to też wskazuje Lidl, który podkreśla, że nowinka technologiczna jest wdrażana głównie z myślą o klientach.

Nie tylko klienci skorzystają na elektronicznych cenówkach. Dla Lidla to wymierne oszczędności

Z wdrożenia elektronicznych cenówek skorzystają jednak nie tylko klienci, ale również sieć Lidl. Procesy w ramach prac sklepów Lidla są bardziej wydajne, personel będzie miał więcej czasu, jeśli nie będzie musiał zajmować się manualną wymianą cen. Dyskonter sporo też oszczędzi - nie będzie musiał wydawać na pracę drukarek, tusz i papier.

Zużycie tego ostatniego było gigantyczne. Lidl szacuje, że w związku z wdrożeniem elektronicznych cenówek w sklepach zaoszczędzi aż 120 ton papieru, który dotąd przeznaczał na cenówki papierowe. To zdecydowanie nie tylko ulżenie dla portfela sieci, ale także i środowiska, a więc wdrożenie elektronicznych cenówek ma także aspekt ekologiczny.

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lidl | klienci
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »