Marka UPC znika z polskiego rynku po 23 latach. W zamian równie znany szyld
Marka UPC po 23 latach zniknie z polskiego rynku. Decyzję podjął jej właściciel, a zarazem operator sieci komórkowej Play, czyli spółka P4. Działalność firmy będzie kontynuowana właśnie pod szyldem Play. Zaplanowano już, jak przebiegnie proces zmiany nazwy, czyli rebrandingu.
UPC już niedługo zniknie z polskiego rynku. Taką decyzję podjęła firma P4, która przejęła dostawcę usług telewizyjnych, internetowych i telefonicznych w kwietniu 2022 roku. Firma zapłaciła dotychczasowemu właścicielowi, Liberty Global, 7 mld zł. P4 ma już konkretne plany wobec UPC. Proces rebranding już się zaczął.
Doniesienia, jakoby logo UPC miało zniknąć z polskiego krajobrazu pojawiły się już wówczas, gdy P4 przejęło tę firmę. Pojawiły się pogłoski wskazujące na połączenie UPC i Play, które okazały się prawda. Marka UPC zostanie wchłonięta przez Play i w przyszłości obecni abonenci kablówki będą dostawać rachunki już z innym, fioletowym logo.
Kiedy ostatecznie dojdzie do rebrandingu, tego na razie nie wiadomo. Pewne jest jednak, że proces już się zaczął. Kampania reklamowa prowadzona przez Play pod szyldem "UPC przeszło do Play" była pierwszym krokiem ku połączeniu podmiotów. Ograniczona została także komunikacja marketingowa UPC - odkąd P4 przejęło markę w kwietniu 2022 roku, aktywność UPC w reklamie zmniejszyła się o trzy czwarte.
Zasadne w tym miejscu jest zadanie pytania, co stanie się teraz z klientami, którzy dotąd korzystali z usług UPC? Okazuje się, że ci na razie dostali jedynie pisma dotyczące podwyższenia stawek dotyczących korzystania z pakietów HBO od 1 maja 2023 roku. Nie ma jednak pewności, czy P4 wystąpi z nową ofertą wobec klientów kablówki już pod nową marką.
Zmianę marki UPC w Play dyktować ma właśnie również liczba klientów. UPC na koniec 2021 roku obsługiwało 1,57 mln klientów w Polsce, tymczasem Play ma 12,8 mln abonentów. Dzięki większej rozpoznawalności marki Play, usługi oferowane dotąd przez UPC mają zostać znacznie lepiej rozreklamowane wśród Polaków. Dotąd UPC obsługiwało przede wszystkim klientów w największych polskich miastach. Mariaż z Play ma pozwolić sięgnąć znacznie dalej poza Warszawę, Wrocław, Trójmiasto, Poznań czy Kraków.
Z punktu widzenia właściciela obydwu spółek korzyści z wchłonięcia UPC przez Play mają być przede wszystkim ekonomiczne. Pracownicy UPC przeniesieni zostali już do biurowca, w którym znajduje się siedziba P4. W końcu, po wchłonięciu UPC przez Play, P4 nie będzie musiało wydawać pieniędzy na reklamę dwóch osobnych podmiotów, a skupi się na promocji jednej marki.
Co ciekawe, marka UPC zniknie nie tylko z Polski. Swoją historię zakończyła także w innych europejskich krajach, w których dotychczas działała. Marka została wchłonięta przez różne podmioty - Vodafone w Niemczech, Czechach, Rumunii i na Węgrzech, Ziggo w Holandii i Sunrise w Szwajcarii.
Przemysław Terlecki