Woolworth wchodzi do Polski. Niemiecka sieć podała termin i lokalizację nowych sklepów

Woolworth, niemiecka sieć sprzedaży, która będzie stanowić konkurencję m.in. dla Pepco i Action, wchodzi do Polski. Sieć handlowa, której historia liczy około 140 lat, chce w najbliższych latach mieć kilka tysięcy marketów na terenie całej Europy. Jednym z ważniejszych rynków dla międzynarodowej ekspansji ma być dla niej właśnie Polska. W maju w naszym kraju otwarte zostaną trzy pierwsze sklepy.

Woolworth specjalizuje się w sprzedaży asortymentu codziennego użytku z wyłączeniem żywności. Tym samym sieć będzie stanowić na naszym rynku konkurencję przede wszystkim dla sklepów o podobnym profilu, takich jak m.in. Pepco czy Action.

Woolworth debiutuje w Polsce. Pierwsze sklepy sieci w trzech dużych miastach

Woolworth wchodzi do Polski z przytupem. W maju otwarte zostaną pierwsze sklepy w naszym kraju. Niemiecka sieć zaplanowała start działalności w trzech miastach w różnych regionach kraju. Daty otwarcia i lokalizacje pierwszych sklepów Woolworth w Polsce są następujące:

Reklama
  • 8 maja w Krakowie Woolworth zostanie otwarty przy ulicy Galicyjskiej 18 w parku handlowym Atut Galicyjska,
  • 12 maja w Poznaniu Woolworth otworzy się przy ulicy Aleje Solidarności 47,
  • 26 maja w Warszawie Woolworth zacznie działać przy ulicy Połczyńskiej 4.

Woolworth chwali polski rynek. Niemiecka sieć wskazuje na dobre perspektywy

Dyrektor ds. sprzedaży w Woolworth Polska Radoslav Straka w oficjalnym komunikacie poprzedzającym otwarcie sieci Woolworth w Polsce chwali polski rynek. Jak wskazuje, nad Wisłą wyraźne są perspektywy biznesowe. - Jesteśmy dumni, że będziemy mogli przenieść naszą odnoszącą sukcesy koncepcję sprzedaży detalicznej z Niemiec na polski rynek, który uznajemy za bardzo perspektywiczny biznesowo - powiedział przedstawiciel sieci. 

- Nie możemy się doczekać, aby zainspirować Polaków szerokim asortymentem, oferując bardzo dobre jakościowo produkty w uczciwych cenach, co jest szczególnie istotne w czasach wysokiej inflacji - dodał Radoslav Straka. Niemiecki dyskont, ze względu na swój profil oraz sprzedawany asortyment może stanowić konkurencję szczególnie wobec Pepco oraz Action. Pepco obecnie ma około 1200 sklepów w naszym kraju, a Action niemal 250. 

Istniejąca od 1879 roku marka sprzedaje szeroko pojęte artykuły codziennego użytku. Oferta Woolworth obejmuje pasmanterię, artykuły dekoracyjne, elektronikę, artykuły papiernicze, artykuły gospodarstwa domowego i zabawki, kosmetyki i artykuły drogeryjne, akcesoria, tekstylia domowe oraz odzież dla kobiet, mężczyzn i dzieci.

Polska jednym z rynków ekspansji. Niemcy chcą mieć 5 tys. sklepów w Europie

Zgodnie z planami sieci w Europie ma powstać 5 tys. sklepów Woolworth. W Polsce w sumie ma być około 1000 sklepów sieci. Niemiecki Woolworth planuje szybką ekspansję. Trzy dyskonty w Krakowie, Poznaniu i Warszawie, które powstaną w maju, mają być pierwszymi, ale nie ostatnimi przed końcem 2023, ponieważ co roku Woolworth chce otwierać w Polsce 15 - 20 placówek.

Wiadomo także, że obiekty Woolworth w Polsce, które powstaną lub już powstają, będą miały od 500 do 2 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Zgodnie ze strategią sieci placówek Woolworth najczęściej powinniśmy szukać w centrach lub w pasażach handlowych.

Woolworth ma na razie 570 sklepów, a chcą mieć niemal 10 razy więcej

Jak na razie niemiecki Woolworth posiada 570 sklepów w Niemczech, a planem sieci względem ojczyzny jest podwojenie tej liczby. Woolworth w obecnej postaci - opierając działalność o dyskonty i domy towarowe - działa od 2010 roku. Historia firmy liczy jednak 144 lata. Jej założyciel, Frank Winfield Woolworth, otworzył pierwszą pasmanterię w 1879 roku. 

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Niemcy | sieć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »