Nastroje konsumentów pozytywnie

W sierpniu 2007 roku bieżące i wyprzedzające wskaźniki ufności konsumenckiej nieznacznie wzrosły. Bieżący wskaźnik osiągnął poziom minus 5,3 wobec minus 7,2 w lipcu - podał Główny Urząd Statystyczny.

W sierpniu 2007 roku bieżące i wyprzedzające  wskaźniki ufności konsumenckiej nieznacznie wzrosły. Bieżący  wskaźnik osiągnął poziom minus 5,3 wobec minus 7,2 w lipcu -  podał Główny Urząd Statystyczny.

W porównaniu do analogicznego miesiąca 2006 roku oraz 2005 roku jest to wynik lepszy odpowiednio o 9,9 pkt. oraz o 16,5 pkt.

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej osiągnął w sierpniu wartość minus 6,7 (w poprzednim miesiącu minus 6,9). W okresie ostatnich dwóch lat obserwowany jest stały wzrost jego notowań - o 12,5 oraz o 21,7 pkt. względem tego samego miesiąca 2006 oraz 2005 roku.

"Obecny poziom wskaźników ufności konsumenckiej jest głównie rezultatem poprawienia się w sierpniu niektórych wskaźników charakteryzujących nastroje konsumenckie, w tym oceny obecnych możliwości dokonywania poważniejszych zakupów, a także oceny zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju (zarówno przeszłej, jak i przewidywanej) oraz oceny zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego w ostatnich 12 miesiącach" - podał GUS.

Reklama

"Jednocześnie nieznacznie pogorszył się wskaźnik obaw przed wzrostem poziomu bezrobocia, jak również oceny przewidywanych (w najbliższych 12 miesiącach) zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego" - napisał GUS w komentarzu.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: pozytywne | wskaźnik | nastroje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »