Papierosy i Hollywood czyli promocja palenia

Zmowa milczenia wokół współpracy "Fabryki snów" w Hollywood i koncernów tytoniowych.

Zmowa milczenia wokół współpracy "Fabryki snów" w Hollywood i koncernów tytoniowych.

Wygląda to tak: na ekranie akcja przycicha, główny bohater filmu wyciąga papierosa, zapala go, zaciąga się...Typowe? Ta banalna czynność nie pojawiała się na ekranie przypadkowo; w ten sposób koncerny tytoniowe zachęcały widzów do palenia.

Dr Staley Glantz z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Francisco dotarł do tajnych dokumentów, które potwierdzają wieloletnie powiązania hollywoodzkich wytwórni filmowych z firmami produkującymi papierosy.

Tytoń i palenie promował między innymi James Bond w "Nigdy nie mów nigdy", palił "Krokodyl Dundee", palenie pojawiało się nawet w częściowo animowanym "Kto wrobił królika Rogera?". Według Glantza, tylko koncern tytoniowy Philip Morris między 1978 a 1988 rokiem umieścił swoje produkty w 191 filmach,

Reklama

między innymi "Szklanej pułapce", w którą kilka razy wpadał Bruce Willis, "Wall Street" z Michaelem Douglasem i Charlie Sheenem, czy nawet "Grease" z rozpalającym serca kobiet Johnem Travoltą.

RMF FM
Dowiedz się więcej na temat: promocja | palenie tytoniu | papierosy | "Zmowa" | Hollywood | fabryka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »