PKP się modernizuje
Dwa lata potrwa modernizacja odcinków sieci, które najbardziej spowalniają przejazdy pociągów. Projekt rusza dzisiaj. 111 mln EUR nakładów i 240 minut oszczędności
PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) podpiszą dziś dwa kontrakty z konsorcjami, które będą odpowiadać za prace projektowe i nadzór nad wykonaniem kolejnego etapu modernizacji infrastruktury kolejowej. Przygotowaniem dokumentacji przetargowej dla wykonawców prac remontowych zajmie się konsorcjum, którego liderem jest Jacobs Gibb
Polska. Całością zarządzać będzie grupa pod przewodnictwem firmy Mott MacDonald. Łączna wartość obu kontraktów wynosi 7,6 mln EUR. Podwykonawcami w obu grupach są cztery krajowe podmioty. Wartość przygotowywanej inwestycji sięga 111 mln EUR. Będzie polegać przede wszystkim na usunięciu tzw. wąskich gardeł eksploatacyjnych w międzynarodowych korytarzach transportowych.- Realizację zaplanowano na lata 2004-2006. Projekt obejmuje 326 km linii kolejowych: wymianę podtorzy, niektórych szyn oraz rozjazdów, mostów i wiaduktów. W rezultacie usuniemy 108 ograniczeń, co pozwoli skrócić czas jazdy w skali sieci o około 240 minut - wyjaśnia Tadeusz Augustowski, prezes PKP PLK. 75 proc. kosztów inwestycji sfinansuje UE w ramach funduszu ISPA. Pozostałe 25 proc. dołoży budżet. Przedstawiciele PKP zapewniają, że przetargi na wykonawców poszczególnych prac remontowych zostaną ogłoszone najszybciej jak to będzie możliwe - na pewno jeszcze w tym roku. Katarzyna Kozińskak.
Modernizacja linii kolejowych**wybrane w ramach projektu ISPA "Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce" nr 1 Warszawa-Katowice nr 3 Warszawa-Kunowicenr 8 Warszawa-Kraków Główny Osobowynr 91 Kraków Główny Osobowy-Medyka nr 131 Chorzów Batory-Tczew nr 139 Katowice - Zwardoń nr 271 Wrocław Główny-Poznań, nr 273 Wrocław Główny-Szczecin nr 353 Poznań Wschód-Skandawa Źródło: PLK