Polacy wolą kupować w internecie?

Jeszcze do niedawna zakupy przez internet były w naszym kraju ciekawostką. Jednak prognozy ekspertów okazały się słuszne - w sklepach online wydajemy coraz więcej pieniędzy. Sprzedawcy z kolei podnoszą standardy zakupów.

Według badania "Barometr e-commerce 2016" przeprowadzonego przez Sociomantics Labs w 2016 roku liczba sklepów internetowych w Polsce wzrośnie o 7 proc. i przekroczy 23 tysiące. W 2020 r. w Polsce będzie ich już 30 tysięcy, a ich wartość wyniesie ponad 60 miliardów złotych.

Jak pokazują badania więcej niż połowa z nas regularnie kupuje w internecie, a ponad 80 proc. Polaków miała choć raz styczność z takimi zakupami. Pod tym względem wyprzedziliśmy nawet Francuzów czy Hiszpanów.

Rosną wymagania - podnoszą się standardy

Wzrost liczby i rosnąca świadomość klientów internetowych pociągnęły za sobą wyższe wymagania wobec sprzedawców. Skończyły się czasy, kiedy baliśmy się, że zamiast drogiego telefonu otrzymamy w paczce puste pudełko. Teraz najczęściej możemy liczyć na darmową przesyłkę i śledzenie stanu zamówienia w każdej chwili. Coraz więcej sklepów zapewnia nam darmowy zwrot towaru dłużej niż ustawowe 14 dni od zakupu.

Reklama

Rosnące zaufanie Polaków do zakupów w internecie wymusza większą odpowiedzialność na sprzedawcach - podkreśla Szymon Dobosz, prezes Picodi.com, do którego należy platforma marketingowa kodyrabatowe.pl.- Dostrzegamy coraz częściej zalety kupowania online. Jednocześnie jesteśmy bardziej świadomi swoich praw konsumenckich, które od grudnia 2014 jasno określają zasady handlu internetowego.

Duże marki sprzedają w internecie

Duże marki coraz poważniej podchodzą do internetowego biznesu - w zeszłym roku sklep internetowy eobuwie został kupiony przez sieć obuwniczą CCC. Zakupy online od 2015 zrobimy także w H&M, Kappahl czy Castoramie. Co ciekawe coraz więcej Polaków robi w sieci zakupy spożywcze. Takie możliwości oferują na przykład Tesco czy Alma. Do sklepu internetowego przymierzają się także Biedronka i IKEA.

Na początku maja internetowy gigant, Amazon, zaprosił na swoją konferencję firmy z Polski. Sklep chce umożliwić naszym sprzedawcom handel na swoich platformach. Pokazuje to, że polski rynek zaczyna liczyć się na świecie.

Rewolucji (jeszcze) nie ma

Póki co nic nie wskazuje na wielki przewrót zakupowy w Polsce. Kupujemy w sieci coraz więcej i coraz częściej, ale tradycyjne zakupy są u nas nadal popularniejsze. Wciąż bardziej ufamy wózkom i półkom sklepowym. Jednak nowe rozwiązania technologiczne stale udoskonalają ofertę sklepów online. Z czasem klienci mogą ostatecznie odwrócić się od tradycyjnego kupowania w stronę nowoczesnych, prostych i przyjaznych rozwiązań.

Dowiedz się więcej na temat: kupujcie | kupować
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »