Polscy telewidzowie pożegnają się z agentem 007?

Emitowanie w telewizji filmów o Jamesie Bondzie może być niezgodne z nową ustawą medialną, nad którą pracuje Sejm - twierdzi "Dziennik Gazeta Prawna", powołując się na opinie ekspertów wyrażone na spotkaniu w Kancelarii Bird & Bird.

Chodzi o to, że w tych filmach pojawia się zbyt wiele reklam produktów, takich jak auta, zegarki czy alkohole. Tymczasem zgodnie z projektem ustawy umieszczanie w filmie produktu lub nawiązywanie do jakiejś usługi w dialogach będzie zabronione.

Powoływanie się w scenariuszu na konkretny artykuł będzie możliwe tylko wtedy, gdy na ekranie w czasie emisji programu pojawi się specjalny znak graficzny informujący o reklamie.

To nie jedyna niedorzeczność do jakiej może w przyszłości doprowadzić stosowanie nowych przepisów ustawy medialnej. Np. umożliwienie relacjonowania wszystkim nadawcom ważnych wydarzeń sportowych naruszy wewnętrzne regulacje FIFA lub UEFA, donosi "DGP".

Projekt nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji został przyjęty przez Radę Ministrów w grudniu. Obecnie prace nad ustawą trwają w Sejmie; projekt jest po pierwszym czytaniu.

Reklama

Pobierz: program PIT 2010

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Dziennik Gazeta Prawna | "Dziennik Gazeta Prawna" | NAD | reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »