Polska specjalność podbija rynki. Rośnie sprzedaż i konsumpcja borówki

Konsumpcja borówki w Polsce rośnie, wzrost wynosi 8 proc. rocznie. Borówkę konsumuje już 80 proc. Polaków, w tym ponad 8 mln spożywa jej rocznie więcej niż kilogram.

Pomagajmy Ukrainie - Ty też możesz pomóc

  • Borówka podbiła rankingi najzdrowszych owoców i ulubionym owocem polskich dietetyków
  • W czerwcu 2020 roku borówkę jadło 22 proc. Polaków, w czerwcu 2021 już 30 proc., w czerwcu br., 37 proc.
  • Konsumpcja borówki rośnie systematycznie o blisko 8 proc. rocznie

Borówka stała się w Polsce synonimem zdrowia i jest postrzegana jako tzw. superfood (pożywienie o specjalnych właściwościach odżywczych i zdrowotnych). Jako polski superowoc jest wizytówką oferty owoców jagodowych. Borówka podbiła rankingi najzdrowszych owoców i ulubionym owocem polskich dietetyków.

Reklama

W latach 2020-2022 borówka stała się liderem wzrostu konsumpcji. Systematyczne badania ponad 20 najpopularniejszych gatunków rozpoczęto w ramach "Narodowych badań konsumpcji owoców i warzyw" w grudniu 2019 roku. Od tego czasu realizowany jest comiesięczny monitoring konsumpcji. Badania realizuje Kantar Public, w ramach projektu "Core Team - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora, II edycja".

Konsumpcja borówki rośnie o 8 proc. rocznie

W czerwcu 2020 roku borówkę jadło 22 proc. Polaków, w czerwcu 2021 już 30 proc., w czerwcu br., 37 proc. populacji, to jest 12 mln osób. Konsumpcja borówki rośnie systematycznie o blisko 8 proc. rocznie.

Od czerwca 2021 roku do czerwca br. liczba konsumentów borówki wzrosła o 2,3 mln osób. Podobnym wynikiem może pochwalić się tylko - największe odkrycie tego roku - jagoda kamczacka.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Miliony osób zjadają borówki

W skali 2 lat liczba konsumentów borówki wzrosła o 2/3 (dokładnie 68 proc.). Od czerwca 2020 roku wzrost wyniósł 4,9 mln osób. Jest to najlepszy wynik wśród wszystkich najpopularniejszych gatunków.

Wszystkie wymienione wielkości dotyczą populacji dorosłych Polaków, osób w wieku 15 lat i więcej. W przypadku borówki, gdzie dzieci są istotnymi konsumentami, realne liczby są większe.

Borówka jest od lat drugim naszym owocem eksportowym. Coraz więcej borówki zostaje jednak w Polsce.

***


INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: owoce
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »