Ponad 1 mld euro inwestycji Metro Group w Polsce
W czasie 10 lat działalności Metro Group w Polsce koncern zainwestował w naszym kraju ponad 1 mld euro i jest jednym z największych pracodawców, zatrudniającym około 19 tys. pracowników.
Koncern Metro Group, reprezentowany w Polsce przez sieci Makro Cash & Carry, Real, Media Markt, Saturn i Praktiker, jest jednym z liderów branży handlu detalicznego i hurtowego. W rankingu "500 największych przedsiębiorstw w Polsce" tygodnika Polityka, Metro Group zajmuje czwartą pozycję. W 2004 Metro Group osiągnęła łączny obrót 2,74 mld euro.
- Wszystkie nasze sieci dystrybucyjne w Polsce osiągają zyski i mają silną pozycję w segmentach swojej działalności. Polska jest jednym z przynoszących największe zyski krajów w portfolio firmy. Naszym celem jest ciągły rozwój działalności w Polsce. Na rok 2005 zaplanowaliśmy uruchomienie 10 nowych placówek handlowych i również w nadchodzących latach będą otwierane nowe markety - powiedział Hans-Joachim Körber, prezes zarządu Metro Group.
Metro Group jest obecna w 36 miastach w Polsce, w których prowadzi łącznie 94 placówki handlowe, tym 21 hal hurtowych Makro, 28 hipermarketów Real, 26 marketów elektronicznych Media Markt, 2 markety elektroniczne Saturn i 17 marketów budowlanych Praktiker.
Od początku działalności koncern wspiera rozwój polskiej gospodarki. W swoim asortymencie sieci oferują 95 proc. produktów spożywczych i 85 proc. produktów przemysłowych pochodzących od polskich producentów i dostawców. We wszystkich sieciach handlowych oferowanych jest łącznie 180 000 produktów. Grupa współpracuje z ok. 3 tysiącami polskich dostawców. Koncern daje możliwości eksportu swoich towarów do sieci Metro poza granicami Polski.