Powstaje polski konkurent dla Allegro i Amazona. Stoi za nim Comarch
Pod koniec czerwca ma wystartować platforma e-commerce o nazwie Wszystko.pl - poinformował serwis wirtualnemedia.pl. Za nową stroną do internetowych zakupów stoi Comarch, polska firma z branży IT. Konkurent dla Allegro i Amazona ma wyróżniać się na ich tle tym, że sprzedawcy nie będą musieli płacić prowizji serwisowi.
Platforma sprzedażowa Wszystko.pl ma zostać udostępniona klientom 29 czerwca. Nowa strona typu marketplace, umożliwiająca mniejszym sprzedawcom wystawić swoje produkty za jej pośrednictwem, dołączy do zatłoczonej już branży. Jej głównymi konkurentami będą Allegro czy Amazon.
- Oczywiście nie zdominujemy rynku w kilka miesięcy. Naszym celem jest zbudowania zaufanie sprzedawców i klientów oraz regularne budowanie pozycji w e-commerce - powiedziała Mariola Barzyk-Libura, dyrektorka Wszystko.pl, w rozmowie z serwisem wirtualnemedia.pl.
Za stworzenie serwisu odpowiada Comarch. To polska firma zajmująca się m.in. wdrażaniem systemów informatycznych. Jej prezesem, a jednocześnie właścicielem, jest Janusz Filipiak.
Pierwsze informacje o planach Comarchu pojawiły się w mediach w czerwcu 2021 r. Wówczas firma planowała wystartować z nowym serwisem od początku 2023 r., jednak ostateczna data premiery przesunęła się o prawie pół roku.
Jak przyznała w rozmowie z wirtualnemedia.pl przedstawicielka Wszystko.pl, platforma ma wyróżniać się funkcjonalnością. Twórcom zależy, aby użytkownicy mogli "prosto i szybko kupować ulubione produkty, nie irytując się przy tym wyskakującymi co chwilę reklamami czy dużą ilością komunikatów".
Jednocześnie potencjalną korzyścią dla sprzedawców, którzy mieliby zmienić np. Allegro na Wszystko.pl ma być fakt, że polski serwis nie będzie pobierał prowizji od sprzedaży, bez względu na kategorię, czy od założenia konta. Sama platforma ma za to zarabiać na reklamach.
Przedstawicielka Wszystko.pl wskazała, że w dniu premiery na platformie ma być dostępnych kilka milionów ofert. Swoje sklepy na serwisie zarejestrowały już takie marki jak Bielenda, Trefl czy Homla. Łącznie na portalu konto ma ponad 11 tys. sprzedawców.
Oprac. Alan Bartman