Rewolucja w MP3 nadchodzi

W 2010 roku zostanie sprzedanych 286 mln odtwarzaczy MP3 - stwierdzono w opublikowanym we wtorek raporcie firmy analitycznej In-Stat. W 2005 roku sprzedano 140 mln sztuk takich odtwarzaczy.

W 2010 roku zostanie sprzedanych 286 mln  odtwarzaczy MP3 - stwierdzono w opublikowanym we wtorek raporcie  firmy analitycznej In-Stat. W 2005 roku sprzedano 140 mln sztuk  takich odtwarzaczy.

Zdaniem analityków, wzrost sprzedaży obejmie zarówno urządzenia oparte na pamięciach flash, jak i mikrodyskach. Pamięć typu flash, stosowana najczęściej w urządzeniach przenośnych, pozwala na zapisywanie i kasowanie komórek pamięci podczas jednej operacji programowania. Jest to pamięć nieulotna - do podtrzymania zawartości nie jest potrzebne zasilanie. Pamięci tego typu mają ograniczoną liczbę cykli zapisywania i kasowania, wynoszącą zwykle od 100 tys. do 1 mln operacji. Mikrodyski są dyskami twardymi o zmniejszonych rozmiarach i uproszczonej mechanice. Największe z nich mają obecnie pojemność do 120 GB.

Reklama

Spadek cen

Według In-Stat, przyczyną blisko dwukrotnego wzrostu sprzedaży ma być spadek cen, większa dostępność legalnych serwisów z plikami MP3 oraz pojawienie się dużych sklepów internetowych, z których internauci za niską opłatą będą mogli ściągać muzykę.

Apple będzie dominował na rynku odtwarzaczy MP3, zwłaszcza w USA" - uważa analityk w In-Stat Stephenie Guza. Jej zdaniem, głównymi rywalami Apple będą iRiver, Creative, Sony i Samsung. Obecnie, według raportu, 49 proc. właścicieli odtwarzaczy MP3 posiada apple'owskie iPody.

Odtwarzacze MP3 z mikrodyskami w 2010 roku będą głównie odtwarzaczami multimedialnymi, odtwarzającymi nie tylko pliki MP3, ale także pliki wideo. Najdroższe z nich będą także wyposażone w kamery i aparaty cyfrowe.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: mp3 | Apple | rewolucja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »