Sieć supermarketów duńskiego koncernu Salling Group - Netto - planuje rozwijać się w naszym kraju. Do końca 2028 roku chce mieć w Polsce tysiąc sklepów. Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, żeby to zrobić, musi aktywnie poszukiwać nowych lokalizacji - także tych, które do tej pory nie pasowały do koncepcji sieci.
Netto zapowiada rozwój nowego formatu sklepów
Mowa o formacie mniejszych sklepów miejskich. "Rosnące osiedla z dużym zagęszczeniem mieszkańców sprzyjają rozwijaniu konceptu mniejszych sklepów" - uważa Patrycja Kamińska, PR Manager w Netto Polska, cytowana przez "WH".
Nie zmienia to faktu, że Netto w dalszym ciągu planuje rozwój w swoich standardowych lokalizacjach - z parkingiem i szerokim asortymentem na powierzchni przekraczającej 600 mkw., co umożliwia klientom zrobienie pełnych zakupów podczas jednej wizyty. Jak jednak wskazuje serwis, aby nadal się rozwijać, musi wykazywać większą elastyczność.
Netto City. Sieć stawia na mniejsze sklepy
Przedstawicielka sieci przyznaje, że coraz trudniej o takie lokalizacje zwłaszcza w dużych miastach, stąd naturalnie potrzeba dopasowania się do możliwości, jakie daje obecnie rynek. "W zależności od dostępności lokali na rynku, otwieramy sklepy od 350 mkw. sali sprzedaży, przy czym wszystkie poniżej 600 mkw. To indywidualne projekty, dla których asortyment dopasowujemy do potrzeb lokalnej społeczności" - tłumaczy.

Jak podkreśla Kamińska, o wyborze lokalizacji decyduje nie jej status - czy znajduje się w mieście, czy na wsi - lecz potencjał danego obszaru, taki jak trendy demograficzne, poziom dochodów oraz stopień nasycenia konkurencją.
Format Netto City do tej pory został uruchomiony już w kilku lokalizacjach. To m.in. podwarszawskie Ząbki i Marki, Niemcz pod Bydgoszczą czy warszawski Natolin.
Netto chce mieć 1000 sklepów do końca 2028 roku
Rozwój nowego formatu sklepów ma pomóc sieci w osiągnięciu postawionego celu. "Naszą ambicją jest posiadać tysiąc sklepów do końca 2028 r." - mówi wprost przedstawicielka sieci marketów.
W tym roku otwartych ma zostać ponad 20 placówek. Sieć nie wyklucza, że oprócz rozwoju organicznego, szuka również możliwości związanych z przejęciami. Obecnie Netto w Polsce ma prawie 700 sklepów.