Sprzedaż krajowych aut sięgnęła dna
W pierwszym kwartale tego roku sprzedano w Polsce zaledwie 6 tys. samochodów osobowych produkcji krajowej wobec 18,1 tys. pochodzących z importu.
W pierwszym kwartale tego roku sprzedano w Polsce zaledwie 6 tys. samochodów osobowych produkcji krajowej wobec 18,1 tys. pochodzących z importu. Rok temu w analogicznym okresie liczba importowanych pojazdów (16 tys.) tylko lekko przewyższała liczbę tych wytworzonych w krajowych fabrykach (15,6 tys.).
Okazuje się, że kryzys dotknął w równym stopniu żerańską Daewoo-FSO jak i fabryki Fiat Auto Poland. W ciągu trzech pierwszych miesięcy Daewoo sprzedało w Polsce 1,8 tys. samochodów, Fiat niecałe 2,2 tys. sztuk. Spadek produkcji na Żeraniu spowodowany jest - jak powszechnie wiadomo - upadkiem inwestora strategicznego, przez co klienci stracili zaufanie do tej marki. Sytuacja Fiata jest zupełnie inna, aczkolwiek wyniki sprzedaży tej firmy dalekie są od oczekiwanych. Nie ulega wątpliwości, że wpływ na tak głęboki spadek sprzedaży samochodów ma spowolniony wzrost gospodarczy kraju a także wysoki import używanych, powypadkowych pojazdów z Niemiec.
Spółka Samar podała wczoraj ostateczne wyniki o sprzedaży nowych aut w Polsce. Zgodnie z nimi, od początku roku do końca marca sprzedano u nas łącznie 72.848 samochodów osobowych, o 21,6 procent mniej niż w porównywalnym okresie ub.r. Wstępne wyniki za kwiecień też nie są obiecujące.