Fabryka we Wrześni powstała w 2016 roku i jest jedną z najnowocześniejszych w Europie. Volkswagen Poznań jako jedyny na świecie odpowiada za budowę modeli Caddy, Crafter oraz siostrzanego modelu MAN TGE.
Volkswagen rozbuduje fabrykę we Wrześni. Co z miejscami pracy?
Rozbudowa zakładu we Wrześni nie będzie wiązała się z istotnym zwiększeniem zatrudnienia, przyczyni się jednak do zabezpieczenia już istniejących miejsc pracy - wynika z informacji PAP. Obecnie spółka zatrudnia około 9 tys. osób, co czyni ją największym pracodawcą w Wielkopolsce.
Prezes zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze Stefan Mecha przekazał, że dwie nowe hale produkcyjne powstaną w ramach planowanej elektryfikacji palety produktów marki. Zakład wzbogaci się o halę budowy karoserii oraz o magazyn baterii, dostosowane do wymogów produkcji nowej generacji elektrycznego Craftera.
- Rozszerzenie produkcji o kolejną generację naszego w pełni elektrycznego modelu Crafter jest kolejnym logicznym krokiem w elektryfikacji naszej oferty. Ta nowa generacja pojazdów elektrycznych jeszcze bardziej wzmocni naszą pozycję w segmencie samochodów dostawczych - powiedział.
Rozbudowa fabryki we Wrześni ma zakończyć się w 2027 roku
Obecnie spółka dysponuje już wszystkimi pozwoleniami niezbędnymi do rozpoczęcia inwestycji. Na listopad zaplanowane jest wmurowanie kamienia węgielnego. Początek zaawansowanych prac budowlanych planowany jest na pierwszy kwartał przyszłego roku, a zakończenie ma nastąpić w 2027 roku.
"Decyzja o rozbudowie zakładu we Wrześni ma strategiczne znaczenie dla całej spółki. To także kluczowy krok w kierunku elektromobilności w Volkswagen Poznań" - przekazała prezes VWP Stefanie Hegels. Dodała, że w ten sposób chcą wzmocnić swoją pozycję jako "producenta nowoczesnych samochodów dostawczych" oraz "zwiększyć bezpieczeństwo zatrudnienia w przyszłości".
Powierzchnia całego zakładu we Wrześni ma ok. 220 ha. Fabryka wykorzystuje w produkcji ponad 1,3 tys. robotów oraz systemy jakości oparte na sztucznej inteligencji. Podobnie jak wszystkie inne zakłady Volkswagena w Polsce, jest zasilany wyłącznie zieloną energią. Dodatkowo jest on zaopatrywany w energię z własnej farmy fotowoltaicznej - przy dobrych warunkach pogodowych jest ona w stanie w 100 proc. zapewnić energię niezbędną do funkcjonowania fabryki.













