Wdrażanie sztucznej inteligencji do pracy wciąż jest sporym wyzwaniem dla firm w Polsce. Więcej światła na ten temat rzuca nam nowe badanie firmy Webcon, opisane przez piątkowy "Puls Biznesu".
Polskie firmy mają technologię AI, ale nie potrafią wykorzystać jej potencjału
Jak wynika z najnowszego badania firmy Webcon, "polskie firmy mają technologię AI w zasięgu ręki, ale nie potrafią wykorzystać jej potencjału". Tymczasem - jak podaje gazeta -u naszych zachodnich sąsiadów wdrażanie sztucznej inteligencji w przedsiębiorstwach "wygląda o niebo lepiej".
Eksperci podkreślają, że tylko 8 proc. polskich menedżerów uważa, że ich firmy są gotowe do korzystania z AI. Natomiast aż 41 proc. przedstawicieli niemieckiej kadry kierowniczej twierdzi, że ich przedsiębiorstwa mają narzędzia dostosowane do tej technologii, a także kompetencje, by ją wdrażać.
Firmy nie zapewniają szkoleń dotyczących sztucznej inteligencji
Prezes Webconu Michał Potoczek wyjaśnił, że badanie przeprowadzono celowo wśród menedżerów, ponieważ oni odpowiadają za wyniki firm, ich produkty i procesy biznesowe. "Gdybyśmy te same pytania zadali przedstawicielom zarządów, ich odpowiedzi z pewnością byłyby bardziej entuzjastyczne. Oni lubią się chwalić, że ich przedsiębiorstwa mają strategie AI. Kłopot w tym, że istnieją one na poziomie konceptu, w oderwaniu od prowadzonego biznesu" - wyjaśnił, cytowany w "Pulsie Biznesu".
Jak zaznaczono, autorzy badania zwracają uwagę, że ponad połowa polskich respondentów nie ma zapewnionych szkoleń i wytycznych dotyczących korzystania ze sztucznej inteligencji. Na ich brak narzeka tylko 16 proc. zachodnich sąsiadów.













