Na co zwrócić uwagę wybierając salę konferencyjną?

Temat i termin konferencji wybrane? A zatem trzeba zająć się jej organizacją. Zazwyczaj spoczywa to na barkach działu marketingu czy public relations. Czasami firmy zlecają przygotowanie takich wydarzeń wyspecjalizowanym agencjom eventowym czy PR. Niezależnie jednak od tego, kto jest odpowiedzialny za wszelkie przygotowania, pojawia się pytanie: gdzie? I jak najlepiej wybrać salę konferencyjną?

Rynek sal konferencyjnych jest bardzo zróżnicowany. Od sal w hotelach i restauracjach, przez sale na wyższych uczelniach, aż do wyspecjalizowanych i supernowoczesnych centrów konferencyjnych. To, którą salę wybierzemy finalnie zależy od charakteru i wielkości wydarzenia, budżetu jaki mamy do dyspozycji oraz innych zmiennych, które różnią się w zależności od danego wydarzenia.

Jest kilka kluczowych czynników, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze miejsca, w którym organizujemy nasze wydarzenie:

1. Lokalizacja. Łatwość dojazdu i dostępność komunikacji miejskiej są niezmiernie istotne z punktu widzenia komfortu uczestników. Idealne miejsce zlokalizowane jest w sposób umożliwiający dotarcie pociągiem, tramwajem, autobusem czy własnym samochodem. Często sale znajdujące się w centrum miasta są blisko przystanków, ale nie mają możliwości, aby goście przyjechali własnym transportem i zostawili samochód w pobliżu. - Browar Lubicz jest przykładem miejsca, do którego goście łatwo dostaną się z każdego miejsca na świecie. Dobre połączenie z lotniskiem, bliskie sąsiedztwo Dworca Głównego i komunikacji miejskiej są dla wielu naszych stałych klientów ogromną zaletą. Nowi klienci szukają atrakcyjnych lokalizacji, w których jeszcze nie organizowali spotkań, często wyszukując je pod hasłem "Sale konferencyjne Kraków - mówi Bartosz Ziółkowski, dyrektor Browaru Lubicz w Krakowie.

Reklama

2. Wielkość sali. Inną salę będziemy potrzebowali na szkolenie dla zespołu, a inną na konferencję dla naszych partnerów biznesowych. Zarówno za duża, jak i za mała sala sprawią, że goście nie będą czuli się komfortowo. Ważna jest też akustyka pomieszczenia, dostęp do światła dziennego.

3. Wyposażenie sali w niezbędny sprzęt multimedialny. Rzutnik i ekran, flipchart, dostęp do internetu bezprzewodowego to elementy, które powinny się znaleźć w każdej sali przystosowanej do tego typu wydarzeń. Czasami jednak wystarczy zwykły monitor, do którego można podpiąć komputer. Duże sale wymagają nagłośnienia. Pamiętajmy, że ważna jest również kompatybilność sprzętu z różnymi systemami komputerowymi. Równie istotnym czynnikiem jest ergonomia - zwróćmy uwagę czy krzesła, na których uczestnicy będą siedzieli kilka godzin, są wygodne i dopasowane do charakteru wydarzenia. Podstawą dobrze wyposażonej sali będzie sprawnie działająca klimatyzacja i wentylacja.

4. Udogodnienia dla niepełnosprawnych - zwróćmy uwagę czy jeśli sala znajduje się na piętrze, to jest dostępna winda i czy toalety przystosowane są do przyjęcia osób niepełnosprawnych.

5. Catering. Wybierając miejsca na konferencję starajmy się w miarę możliwości wybierać takie, które na miejscu przygotowują nam przerwy kawowe czy obiad dla uczestników. Unikniemy ryzyka opóźnienia związanego z dowozem, a jedzenie przygotowane na miejscu zawsze będzie lepszej jakości niż przetransportowane w pojemnikach.

6. Możliwość noclegu. Dużym ułatwieniem dla organizatorów jest również znalezienie miejsca, które nie będąc hotelem, ma możliwość zakwaterowania w możliwie bliskim sąsiedztwie. Ułatwi to przygotowanie do samego wydarzenia, kwestie logistyczne i będzie komfortowe dla organizatorów, prelegentów czy uczestników, jeśli po naszej stronie jest zapewnienie im noclegu.

7. Atrakcje dodatkowe. - Konferencje to nie tylko sale konferencyjne, Kraków jest takim miastem, w którym uczestnicy po wydarzeniu chcieliby skosztować jeszcze atrakcji tego miejsca. W naszej restauracji możemy zorganizować degustację piwa i oprowadzanie po naszym unikalnym browarze, a na zakończenie wydarzenia uczestnicy otrzymują oryginalne zestawy piwa warzonego na miejscu - podkreśla Bartosz Ziółkowski, dyrektor Browaru Lubicz.

Niezależnie od charakteru wydarzenia i budżetu jakim dysponujemy, znalezienie odpowiedniego miejsca jest czynnością czasochłonną, składającą się z wielu czynników. Dlatego odpowiednie przygotowanie i zwrócenie uwagi na istotne elementy zaprocentują zadowoleniem uczestników, wysoką oceną naszego wydarzenia i przyswojeniem wiedzy w miejscu, które będą dobrze wspominać. A o to przecież jest najważniejsze w organizacji takiego wydarzenia jakim jest konferencja.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »