O czym powinien pamiętać pracodawca i czego nie powinien zapominać pracownik

pracodawca pracownik
dbałość o dobry przepływ informacji (nikt nie powinien czuć się pominięty i niedoinformowany; nieprawidłowy lub niedostateczny przepływ informacji bywa frustrujący, pojawia się przy tym niebezpieczny przepływ informacji nieoficjalnych) warto prosić pracodawcę o zrozumiałe polecenia, taktownie dopytywać się o plany firmy i przedsięwzięcia, w które pracownik jest zaangażowany
bezpieczne warunki pracy ? ergonomiczne stanowiska, właściwe oświetlenie, zabezpieczenia przed hałasem, sprzęt niezbędny do wykonywania obowiązków, dobra wentylacja itp. pracodawca ma obowiązek zapewnienia bezpiecznych warunków pracy. pracownik ma prawo egzekwować takie warunki.
możliwość pracy zespołowej ? kilka osób zaangażowanych w dany projekt daje gwarancję dobrze wykonanego zadania nie warto odkładać obowiązków na ostatnią chwilę, piętrzące się, zaległe sprawy powodują stres i frustrujące poczucie niewywiązywania się z obowiązków
zaangażowanie pracowników w sprawy firmy, wspólne lub przynajmniej wspólnie konsultowane decyzje; prośba o opinię pracownika sprawi, że będzie czuł się doceniony dbałość o właściwą, uczciwą samoocenę pomoże uniknąć obwiniania się, poczucia przegranej, niedopełnienia obowiązków; zdecydowanie nie sprzyja komfortowi psychicznemu umniejszanie własnych i cudzych zasług
jednoznacznie formułowane polecenia wyeliminują niepewność pracownika, ważne przy tym, by pracownicy znali cel przedsięwzięcia, nad którym pracują warto pamiętać o swoich prawach ? odmowa wykonania zadania, które np. sprawia niebezpieczeństwo, nie jest złamaniem umowy o pracę; prawa takie, jak urlop są prawem niezbywalnym
sprawiedliwe wynagradzanie i ocena pracy dbałość o dobrą atmosferę w pracy zależy od wszystkich współpracowników
każda informacja o zmianie profilu funkcjonowania firmy powinna być podana do informacji lub nawet przedyskutowana z pracownikami nadmiar obowiązków warto podzielić ? najpierw wykonać te, które są najpilniejsze, pamiętając o nieprzewidzianych okolicznościach
zajęcia doskonalące, szkolenia dla pracowników krótkie, przysługujące pracownikom przerwy w pracy dobrze spożytkować na krótki relaks
pracownik-przyjaciel to dobry pracownik; pracodawca-przyjaciel to dobry pracodawca współpraca jest lepsza niż współzawodnictwo
przy dużym natężeniu stresu w firmie warto rozważyć skierowanie pracowników na szkolenia z zarządzania stresem szefowie nie zawsze wiedzą o tym, co stresuje pracowników, warto więc po prostu informować ich o tym

Informacja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »