Popularny napój wycofany z Lidla, GIS bije na alarm. Sieć oddaje klientom pieniądze

Lidl wycofał z półek popularny wśród swoich klientów napój, gdy tylko okazało się, że w partii produktu doszło do uchybień na etapie produkcji. Zgodnie z komunikatem Głównego Inspektoratu Sanitarnego (GIS) o problemie zawiadomił sam producent, firma Refresco, który przekazał, że wewnątrz butelek znajdować się mogą ciała obce. W Lidlu ruszyła akcja wycofywania produktu, a klienci mogą otrzymać zwrot pieniędzy. Okazuje się jednak, że nie tylko Lidl musi poradzić sobie z tym problemem.

Lidl wycofał z półek napoje firmy Refresco, o których wiadomo, że w trakcie produkcji miejsce miały błędy, które doprowadziły do ich potencjalnego zanieczyszczenia. Jak przekazał Główny Inspektorat Sanitarny, doniesienie o problemach przekazał sam producent napojów. Ostrzeżenie GIS dotyczy w zasadzie trzech produktów, z czego jeden jest marką własną Lidla.

Reklama

Lidl usunął z półek popularny napój. GIS bije na alarm

- Firma Refresco Sp. z o.o. poinformowała Główny Inspektorat Sanitarny o prewencyjnym, dobrowolnym wycofaniu z obrotu i od konsumentów wskazanych poniżej partii napojów, ze względu na ryzyko przedostania się do produktu drobnych fragmentów plastiku - przekazał Główny Inspektorat Sanitarny. Chodzi o trzy produkty spożywcze, z których jeden jest napojem marki własnej Lidla.

W związku z zanieczyszczeniem napojów fragmentami plastiku z półek usunięte zostały następujące produkty:

  • Orangina Regular, 0,5 L, numer partii 1324534, data minimalnej trwałości 10.2023, producent Orangina Schweppes Polska Sp. z o.o.,
  • Orangina Regular, 1,4 L,  numer partii 1324048, data minimalnej trwałości 10.2023 producent Orangina Schweppes Polska Sp. z o.o.,
  • Freeway, Orange 20% Soku, 2 L, numer partii 1323818, data minimalnej trwałości 26.08.2023, producent Lidl sp. z o.o. sp. k..

Lidl wycofuje produkt własnej marki. Zanieczyszczone napoje znikają z Lidla i innych sklepów

Zgodnie z przekazanym przez GIS komunikatem, Lidl natychmiast po otrzymaniu informacji o zanieczyszczeniu partii napojów podjął decyzję o wycofaniu ich ze sprzedaży. - Firma Lidl sp. z o.o. sp. k. niezwłocznie po otrzymaniu informacji o niezgodności od firmy Refresco sp. z o.o. rozpoczęła procedurę wycofania jednej partii produktu Freeway Orange - wskazał Główny Inspektorat Sanitarny.

Wycofanie napoju Freeway o smaku pomarańczowym dotyczy wyłącznie Lidla, jednak w wypadku wycofania z półek sklepowych dwóch partii Oranginy, sytuacja dotyczy większej liczby sklepów. Wszędzie tam, gdzie Orangina jest sprzedawana, a pojawił się produkt z wadliwej partii, został on usunięty z półek.

Zwrot pieniędzy za wycofane napoje. Klienci nie tylko w Lidlu mogą dostać pieniądze

Każdy, kto kupił wadliwy napój, w którym może znajdować się plastik, jest proszony o pozbycie się go dla dobra swojego zdrowia. Wcale jednak nie trzeba wyrzucać produktu do śmieci. Jeśli stawimy się w sklepie, w którym kupiliśmy produkt, co do którego wydano komunikat o zanieczyszczeniu plastikiem, powinniśmy otrzymać zwrot pieniędzy bez okazania paragonu.

"Jeżeli zakupili Państwo produkt z jednej z wymienionych poniżej partii, rekomendujemy nie spożywanie go i zwrócenie do sklepu, gdzie otrzymają Państwo zwrot kosztów bez konieczności okazywania paragonu" - przekazano w komunikacie dystrybutora Oranginy w Polsce.

Odpowiednio w wypadku zakupu napoju o Freeway o smaku pomarańczowym, który jest marką własną Lidla, wyrzucenie produktu nie jest konieczne. Możemy otrzymać zwrot kosztów za zakup. Po stawieniu się z wadliwym egzemplarzem napoju w sklepie, powinniśmy otrzymać zwrot kosztów bez okazywania paragonu.

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Lidl | GIS | ostrzeżenie | zwrot pieniędzy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »