Fiskus zadzwoni, by wyjaśnić wątpliwości
Zamiast wysyłać pisma, urzędy skarbowe będą telefonicznie wzywać podatników np. do złożenia deklaracji lub jej uzupełnienia - pisze "Rzeczpospolita". Administracja podatkowa chce szybciej rozwiązywać sprawy podatników i skontaktuje się z nami telefonicznie.
Administracja podatkowa chce szybciej rozwiązywać sprawy podatników - i przy okazji poprawić swój wizerunek - dlatego w pierwszej kolejności, jeśli nie ma bezwzględnej konieczności wysyłania pisemnego wezwania, skontaktuje się z nami telefonicznie.
Tak wynika z zatwierdzonego przez wiceministra finansów Jacka Kapicę dokumentu "Standardy dotyczące wyjaśnień i wezwań". Resort wskazuje, że prawo już dopuszcza taki kontakt z podatnikami, ale praktyka fiskusa jest niejednolita - stąd chce wdrożyć jednolite zasady we wszystkich urzędach.
Wezwania telefoniczne mogą być stosowane m.in. wtedy, gdy podatnik nie złoży deklaracji, popełni w niej błędy, poda nieaktualny adres, zapomni złożyć podpis, czy nie wskaże precyzyjnie, jakiego okresu dot. deklaracja.
Urząd nie będzie już wówczas prosił o wyjaśnienia na piśmie, a sprawa powinna się dla niego zakończyć sporządzeniem notatki służbowej lub adnotacją w aktach.
Więcej w "Rzeczpospolitej".