RODO: Co wciąż zaskakuje przedsiębiorców?
Już o 11.00 zapraszamy na transmisję webinarium: "RODO 2020 - doświadczenia, które ułatwiają działalność", zorganizowanego w ramach bezpłatnych szkoleń dla przedsiębiorców "Dzień dobry Biznes".
W 2019 r. do organu nadzorczego (Prezes Urząd Ochrony Danych Osobowych) wpłynęły 9304 skargi opisujące naruszenia związane z przepisami RODO. W toku przeprowadzonych postępowań PUODO zdecydował o nałożeniu kary administracyjnej na osiem podmiotów z sektora prywatnego i cztery z sektora publicznego. Najwyższa z nich wyniosła prawie 3 mln zł.
Ponad dwa lata po wejściu w życie przepisy o ochronie danych osobowych działają dobrze - oceniła Komisja Europejska w opublikowanym w czerwcu raporcie. Ale RODO dla wielu firm, głównie tych mniejszych, to od samego początku niemałe wyzwanie. Dzisiaj natomiast tym większe, że ze względu na pandemię kwestie z obszaru zarządzania danymi i ich bezpieczeństwa dodatkowo zyskują na znaczeniu.
Firmy, które na co dzień pracują z danymi osobowymi, powinny pamiętać o obowiązku stosowania u siebie przepisów RODO. Co to oznacza w praktyce? Podczas webinarium "RODO 2020 - doświadczenia, które ułatwiają działalność", opowie o tym mecenas Renata Bugiel z kancelarii GKR Legal.
Czy każdy przedsiębiorca powinien stworzyć oddzielne stanowisko inspektora ochrony danych? Jak wypełniać wymogi RODO by nie narażać się na niepotrzebne - tam, gdzie to możliwe - koszty, a jednocześnie nie łamać prawa? W jaki sposób zgłaszać incydenty naruszenia przepisów RODO? - to tylko przykładowe zagadnienia, które pojawią się podczas szkolenia.
Zachęcamy do wysyłania pytań do ekspertki na adres e-mail: ddb@pkobp.pl
Jesienna edycja bezpłatnych szkoleń PKO Banku Polskiego dla przedsiębiorców "Dzień dobry Biznes" ze względu na pandemię odbywa się w formule online. Kolejne webinaria, również transmitowane na stronie biznes.interia.pl., poświęcone będą takim tematom jak zarządzanie pracownikami i sukcesja.
Partnerem cyklu jest Interia.
Zobacz także wcześniejsze szkolenie: "Złote czasy dla MŚP w e-Marketingu i e-Sprzedaży".