Kolejne ulepszenia w aplikacji mobilnej Banku Pekao

Bank Pekao wprowadza zmiany do aplikacji PeoPay. Korzystanie z bankowości mobilnej ma być jeszcze łatwiejsze i bardziej spersonalizowane. Każdy użytkownik sam zdecyduje o wyglądzie i funkcjonalności aplikacji z poziomu własnego smartfonu.

Intuicyjna bankowość mobilna

Już ponad 10 mln klientów, czyli połowa użytkowników bankowości mobilnej, zarządza swoimi finansami przy pomocy aplikacji mobilnych. By zachęcić kolejnych swoich klientów do korzystania z tego narzędzia, Bank Pekao postanowił jeszcze bardziej uprościć interfejs swojego produktu. Celem jest stworzenie aplikacji, która umożliwi szybką obsługę konta bankowego każdemu - niezależnie od wieku czy doświadczenia. PeoPay już teraz jest jedną z najlepiej ocenianych aplikacji finansowych. Została pobrana niemal 2,5 mln razy, a jej użytkownicy w samym 2021 roku wykonali 250 mln transakcji na łączną kwotę ponad 70 mld zł. A ma być jeszcze lepiej.

Reklama

- Naszym celem jest wyposażenie aplikacji PeoPay w kolejne, proste w użyciu funkcje, dzięki którym aplikacja będzie przyjazna dla każdego użytkownika - niezależnie od jego wieku i doświadczenia w korzystaniu z bankowości mobilnej. Wprowadzenie każdej zmiany poprzedzone jest badaniem opinii naszych klientów, ponieważ to ich zdanie jako użytkowników końcowych jest dla nas najważniejsze. Ostatnie analizy jednoznacznie wskazały, że kierunkiem, w którym powinniśmy podążać, jest personalizacja naszej aplikacji i ten wniosek znajduje swoje odzwierciedlenie w najnowszej wersji PeoPay - podkreśla Bartosz Zborowski, Dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych Banku Pekao S.A.

Spersonalizowana aplikacja bankowa

Personalizacja aplikacji nie jest nową funkcją dla klientów Banku Pekao. Już teraz mogą m.in. wybierać produkty, które mają być widoczne na pulpicie na tzw. kaflach zaraz po zalogowaniu do aplikacji. Skróty szybko przenoszą do przelewów, BLIK-a, doładowania telefonu i innych operacji. Wystarczy dotknąć ikonę i zalogować się przy pomocy PIN-u. Z kolei przytrzymanie kafla produktu umożliwia m.in. udostępnienie numeru rachunku czy ukrycie kwoty dostępnych środków.

Co zatem ma się zmienić? W najnowszej wersji aplikacji PeoPay pojawią się nowe widżety z szybkim podglądem i dostępem do funkcji. Tym razem jednak użytkownicy sami zadecydują o tym, które z nich dostępne będą na pulpicie i w jakiej kolejności, a także jak wyglądać ma ekran główny aplikacji. Przykładowo klient będzie mógł ustawić od 1 do 5 ostatnich transakcji bez potrzeby wchodzenia w pełną historię. Nowa wersja umożliwi także tworzenie podsumowań wydatków i wpływów oraz analizowanie ich w ujęciu dziennym, tygodniowym i miesięcznym w postaci analizy finansowej. Z kolei rodzice dzieci korzystających z aplikacji PeoPay KIDS będą mogli szybko skontrolować stan tego konta lub wydatki. Z poziomu pulpitu zakupimy także bilet na komunikację miejską, sprawdzimy jego status, opłacimy parking, a także sprawdzimy czas parkowania.

Najnowsza wersja aplikacji PeoPay umożliwi złożenie wniosku, dyspozycji lub sprawdzenie statusu sprawy z poziomu pulpitu. Już teraz bez konieczności wizyty w oddziale możemy korzystać z ponad 100 różnych dyspozycji i zaświadczeń. Uproszczona zostanie także nawigacja. W dolnym menu znajdziemy wszystkie produkty. Tam też pojawi się odświeżona sekcja Płatności oraz menu Więcej. Wszystko po to, abyśmy jeszcze łatwiej i szybciej mogli odnaleźć potrzebne funkcje.

Kiedy pojawią się zmiany?

Warto również wspomnieć o "stories", które Bank Pekao wprowadza jako pierwszy na rynku finansowym w Polsce. Z krótkich relacji dowiemy się o najnowszych spersonalizowanych ofertach, tam też przedstawiane będą porady, jak korzystać z nowych funkcji aplikacji. Prócz tego po wprowadzeniu zmian Bank Pekao planuje każdemu użytkownikowi aplikacji przedstawić krótki tutorial, który wskaże i wyjaśni poszczególne elementy. Nowe rozwiązania będą udostępniane od maja 2022 r. Pierwsi zobaczą je użytkownicy urządzeń działających na systemie iOS.

Za zaprojektowanie kluczowych obszarów aplikacji PeoPay, wspólnie z Bankiem Pekao, odpowiadał zespół UX z firmy technologicznej Efigence. Jednym z głównych obszarów współpracy była przebudowa i optymalizacja spersonalizowanego dashboardu, który pozwala na wykonanie okołobankowych interakcji i dostarcza użytkownikom świeży content. Dzięki tym zmianom klient sam decyduje, w jaki sposób ma wyglądać pulpit, które funkcjonalności i elementy interfejsu chce umieścić na głównym ekranie aplikacji. 

Więcej informacji na temat aplikacji PeoPay można uzyskać na stronie Banku Pekao.

Artykuł sponsorowany

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »