Awaria w T-Mobile: Problem z autoryzacją przelewów
Awaria sieci T-Mobile wskutek pożaru, spowodowała również problemy z sms-ową autoryzacją przelewów w bankach.
T-Mobile poinformował rano o wielkim pożarze w warszawskim Annopolu, w którym ucierpiały też budynku należące do operatora.
"W konsekwencji incydentu teraz brak możliwości kontaktu z call center T-Mobile, niedostępne są również niektóre systemy firmy. Powyższe mogą skutkować ograniczeniem dostępności usług. Podjęliśmy niezwłoczne działania w celu minimalizacji utrudnień" - podał operator w komunikacie na Twiterze.
Niektórzy klienci banków mogą mieć problem z autoryzacją przelewów drogą sms-ową.
- W związku z awarią u tego operatora występują problemy z sms-ami autoryzacyjnymi z banku. Czas usunięcia awarii w T-Mobile nie jest znany - utrudnienia mogą potrwać do końca dnia. Autoryzacja w aplikacji mobilnej działa - podał mBank.
Z takimi utrudnieniami musza się liczyć też klienci innych banków.
- SMS-y autoryzacyjne wysyłane do odbiorców w sieci T-Mobile mogą nie dotrzeć- przyznaje Tomasz Bogusławski, z biura prasowego Pekao.
Podobna sytuacja występuje w innych bankach.
- Nie mamy wpływu na działania operatora - więc jeśli dany operator ma awarie i nie dostarcza sms, klienci do których wysłaliśmy kod w takiej formie go nie otrzymają - tłumaczy Miłosz Gromski, z biura prasowego ING Banku Śląskiego.
- Z powodów technicznych po stronie operatora mogą występować chwilowe problemy w otrzymywaniu H@seł SMS i MilleSMS. Zachęcamy klientów do korzystania z autoryzacji mobilnej - odpowiada biuro prasowe Millennium Banku.
Z kolei, z informacji uzyskanych w PKO BP wynika, że jego klienci nie powinni mieć problemów z autoryzacją sms-ową, natomiast mogą wystąpić problemy z aktywacją usług w aplikacji mobilnej (przez sms-y), jeśli klient korzysta z telefonu w sieci T-Mobile.
Monika Krześniak-Sajewicz