Biedronka zaskakuje klientów. Nagły komunikat blokuje zakupy
Podczas zakupów w Biedronce klientów zaskakuje nagły komunikat. Jego wystąpienie natychmiast blokuje zakupy. W efekcie, dopóki klient nie wykona odpowiedniej akcji, nie będzie w stanie sfinalizować transakcji. Wyjaśniamy, o co chodzi i jak sobie z tym poradzić.
Biedronka implementuje w sklepach kasy samoobsługowe od 2017 roku. Obecnie maszyny są dostępne w znacznej większości placówek z logiem uśmiechniętego owada. Klienci korzystają z nich chętnie, jednak urządzenia nie są niezawodne.
Każdy klient, który korzystał w sklepie z kas samoobsługowych, wie, że urządzenia te potrafią zaskoczyć w trakcie kasowania artykułów z koszyka i to niezależnie od sieci handlowej. Biedronka nie jest pod tym względem wyjątkiem.
Kasy samoobsługowe w sieciówce, choć nieustannie rozwijane i ulepszane, sprawiają klientom niespodzianki. Jest tak również z nagle pojawiającym się komunikatem, który w trakcie zakupów wyświetla się na ekranie maszyny. Dopóki na nim widnieje, zakupy są niemożliwe, chyba że klient wykona odpowiednią czynność.
Mowa o komunikacie dotyczącym wagi wbudowanej w urządzenie. Zgodnie z informacją nieprawidłowe wyskalowanie wagi uniemożliwia dalszą sprzedaż. Wraz z wyświetlanym na ekranie komunikatem emitowana jest informacja dźwiękowa, gdy kasa samoobsługowa ostrzega, że "waga nie działa prawidłowo". Wówczas wystarczy w panelu pod ekranem stuknąć ikonkę znajdującą się po prawej stronie.
I choć poradzenie sobie z blokadą nie wymaga wiele wysiłku od klientów, by wrócić do skanowania artykułów, niektórzy porzucają zakupy i zmieniają stanowisko lub wołają o pomoc. I to pomimo, że wyświetlana informacja wyraźnie wskazuje, co należy zrobić. Wystarczy zdjąć towary z kasy i wcisnąć jeden przycisk na przednim panelu.
Jak przyznała nam jednak kasjerka z Biedronki, ludzie w roztargnieniu czy też zaskoczeni nagłym komunikatem, nierzadko porzucają kasę samoobsługową i przechodzą do innej lub w ogóle stają w kolejce do kasy tradycyjnej. Sam komunikat potrafi zresztą wyświetlić się w najmniej spodziewanym momencie.
- Nie trzeba brać nawet towaru na wagę, by komunikat się wyświetlił. Jeśli położymy coś na kasie przy skanowaniu, ta od razu uruchomi wagę i jeśli wykryje niezgodność, może pojawić się ta informacja - mówi nam ekspedientka zapytana o sprawę.
Dlaczego komunikat się wyświetla? Pracownica Biedronki tłumaczy, że po obsłużeniu kolejnych klientów jednego dnia urządzenie może potrzebować kalibracji. Także resztki czy elementy zakupów osypujące się na wagę mogą zaburzać jej działanie.
W razie problemów zawsze możemy zgłosić się o pomoc do pracownika, który obsługuje kasy samoobsługowe. Takie stanowisko zostało utworzone przez Biedronkę w 2024 roku i pojawia się w kolejnych sklepach w całym kraju. Jak pisaliśmy w Interii Biznes w maju, w Biedronce pracuje już ponad 1050 asystentów kas samoobsługowych.
Przemysław Terlecki