Jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy? Jest na to prosty sposób

Wysłanie paczki za pobraniem na koszt odbiorcy jest popularną metodą, która daje nadawcy pewność, że za wysłany towar otrzyma należność. Taki sposób wysyłki jest szczególnie ceniony w sprzedaży internetowej, gdzie zaufanie między sprzedawcą a kupującym jest kluczowe. Aby uniknąć nieporozumień warto więc wiedzieć, jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy. Sprawdzamy to na przykładzie konkretnych firm kurierskich.

Wysłanie paczki za pobraniem to transakcja, w której odbiorca płaci za towar w momencie jego odebrania. Z założenia kurier nie wyda przesyłki do momentu, kiedy odbiorca nie ureguluje należności. To idealne rozwiązanie dla osób dokonujących transakcji online. 

Jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy? Jak to zwykle bywa, wiele zależy od firmy kurierskiej czy operatora logistycznego. Przede wszystkim paczka za pobraniem to gwarancja bezpieczeństwa transakcji obu stron. Jest ono korzystne zarówno dla kupującego, jak i sprzedającego. Jak to wygląda w konkretnych przypadkach? 

Reklama

Jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy w InPost? Manager Paczek

InPost umożliwia nadanie paczki za pobraniem przy pomocy Menegera Paczek. To funkcja online, dlatego nie powinna stanowić wyzwania. Jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy? Na samym początku warto sprawdzić przesyłkę, czy wszystkie jej elementy zostały odpowiednio zabezpieczone. Oczywiście wcześniej trzeba ją zmierzyć, aby poznać dokładne wymiary i zaznaczyć odpowiedni gabaryt w formularzu. Paczka za pobraniem może zostać zaadresowana bezpośrednio do klienta, do maszyny Paczkomatu lub do PaczkoPunktu. Do Managera Paczek trzeba się zarejestrować lub zalogować, tam wypełnić dane oraz pobrać etykietę

Nadanie przesyłki za pobraniem w InPost to kilka opcji wyboru. Pierwszy z nich to nadanie paczki kurierem. Ten rodzaj nadania paczki jest jedną z najwygodniejszych form, ponieważ po wykonaniu wszystkich formalności przez Internet wystarczy poczekać na kuriera. Druga z możliwości to nadanie przesyłki przez Paczkomat. Może być to dowolny Paczkomat, na którym należy wybrać opcję "Mam już paczkę ze specjalną etykietą", a następnie ją zeskanować i włożyć przygotowaną przesyłkę do skrytki. Trzecia z możliwości to nadanie przesyłki w PaczkoPunkcie, czyli miejscu, zwykle lokalu obsługiwanym przez konkretną osobę. Nie należy zapomnieć o wpisaniu kwoty pobrania.

Jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy w DHL? Bez umowy

Nadanie paczki za pobraniem w DHL jest możliwe bez konieczności podpisywania umowy, a cały proces jest prosty i intuicyjny. Na początku klienta czekają klasyczne formalności, czyli wybranie rozmiaru paczki, wprowadzenie adresu nadawcy i odbiorcy przesyłki oraz określenie wartości przesyłki do ubezpieczenia. Jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy? Kolejny krok to zaznaczenie w formularzu usługi dodatkowej "Paczka pobraniowa". Kosztuje to dodatkowe 6,50 zł netto do finalnej kwoty wysyłki.

Jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy w DHL? Do tego służy strona DHL PaczKING. To opłacalna usługa przede wszystkim dla sporadycznych sprzedających, na przykład korzystających z serwisów ogłoszeniowych. Dzięki temu, że możliwe jest wysłanie paczki za pobraniem na koszt odbiory, zwiększa się wiarygodność sprzedawcy w oczach kupującego i zachęca do zawarcia transakcji. Przelew środków nadawca otrzyma do 5 dni roboczych od przekazania kurierowi kwoty za pobranie przez odbiorcę. Maksymalna jednorazowa kwota do pobrania od odbiorcy wynosi 6500 zł.

Jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy w DPD?

Nadanie paczki za pobraniem w DPD również jest proste i intuicyjne, a to możliwe jest poprzez stronę Tania-Paczka. Koszt przesyłki pobraniowej zależy od kilku czynników jak wymiary czy wagi przesyłki. Jak wysłać paczkę za pobraniem na koszt odbiorcy w DPD? Na początek należy wycenić przesyłkę na wspomnianej stronie. Po wpisaniu danych dotyczących nadawcy i odbiorcy należy wprowadzić kwotę pobrania oraz ubezpieczenia. Oczywiście kwota pobrania to kwota, którą kurier odbierze od odbiorcy, a następnie zostanie przekazana na nasze konto.

Po wypełnieniu wszystkich niezbędnych pól, w tym kwoty pobrania oraz numeru konta bankowego, należy dokonać płatności za usługę. Zwrot przesyłki pobraniowej rozpoczyna się następnego dnia roboczego po doręczeniu przesyłki. Średni czas potrzebny na zwrot pobrania to około 5 dni roboczych. Ceny przesyłek kurierskich DPD za pobraniem startują od 5 złotych brutto. Dodatkowo, dla zwiększenia pewności obu stron transakcji, istnieje możliwość wykupienia usługi awizacji SMS, która informuje o nadchodzącej przesyłce i potwierdzeniu płatności.

Przeczytaj również:

Orlen, Allegro i Poczta Polska połączą siły? Chcą przełamać dominację InPostu

Poczta Polska musi przejść "pilną transformację". Pierwsze wyzwanie nowego ministra

InPost wprowadza nowe etykiety. Zmiany już są wprowadzone

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: InPost | DHL | Poczta Polska | paczka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »