InPost wprowadza nowe etykiety. Zmiany tuż po majówce
InPost tuż po majówce zmieni etykiety swoich przesyłek kurierskich. To drobne zmiany, które mają wiele ułatwić. Zgodnie z zapowiedzią, korzyści odczują głównie kurierzy, ale klienci również skorzystają.
Już 8 maja InPost wprowadza nowy rodzaj etykiet w swoich przesyłkach kurierskich. Zapisane drobnym druczkiem nie będą rzucać się w oczy, a wiele ułatwią. Zmiany mają pomóc nie tylko kurierom.
Wkrótce etykiety InPostu będą wyglądały inaczej. "Wychodząc naprzeciw potrzebom i zapytaniom naszych partnerów, pragniemy poinformować, że od dnia 8 maja 2024 r. wprowadzimy dodatkowe informacje na etykietach InPost Kurier" - czytamy na stronie InPostu. Zmiany dotyczą etykiet na przesyłkach kurierskich, gdzie są one wymagane i dotyczyć będą kilku aspektów. Na etykietach pojawi się:
- informacja o wymiarach paczki
- informacja o wadze paczki
- informacja o przesyłce niestandardowej (NST), gdy tak oznaczy ją klient.
InPost zapewnia, że zmiany zostaną wdrożone automatycznie, a klienci i partnerzy nie będą musieli podejmować żadnych czynności.
InPost podkreśla, że zmiany obejmą tylko etykiety generowane przez API i platformę WebTrucker w ramach kilku usług:
- InPost Kurier Standard
- InPost Kurier Doręczenie do 10:00
- Kurier Doręczenie do 12:00
- Kurier Doręczenie do 17:00, Paleta Standard
Etykiety wygenerowane do końca 7 maja nie będą zawierały nowych oznaczeń, nie będzie to także wymagane.
Długi majowy weekend to także zmiana harmonogramu pracy InPost. Spółka informuje, że 1 i 3 maja doręczenia przesyłek nie będą realizowane. Dodatkowo 3 maja nie będzie możliwe wygenerowanie etykiety dla usługi InPost Paczka w Weekend.
Z kolei w czwartek, 2 maja, doręczenia paczek realizowane będą standardowo, a dotyczy to również przesyłek z Paczkomatów i PaczkoPunktów. W tym dniu również niemożliwe będzie wygenerowanie etykiety z usługą InPost Paczka w Weekend. Także z tego powodu w sobotę, 4 maja, nie będą realizowane przesyłki w ramach wspomnianej usługi.
InPost pod koniec 2023 roku miał w Polsce ponad 22 tys. paczkomatów i jest liderem platform dostaw dla e-commerce w Europie. W ubiegłym roku InPost dostarczył ponad 892 mln przesyłek (blisko 590 mln w Polsce). To wzrost o 20 proc. rok do roku.