Walka o życie klienta

Rozszerzaniem ubezpieczeń z funduszami inwestycyjnymi, oferowaniem jednostek funduszy, łączeniem polis z produktami bankowymi - tymi sposobami życiowe firmy walczą o rynek.

Rozszerzaniem ubezpieczeń z funduszami inwestycyjnymi, oferowaniem jednostek funduszy, łączeniem polis z produktami bankowymi - tymi sposobami życiowe firmy walczą o rynek.

Na 13 licencji wydanych towarzystwom ubezpieczeniowym przez Ministerstwo Finansów od początku ubiegłego roku, aż dziewięć otrzymały firmy zajmujące się ubezpieczeniami na życie. Obecnie zezwolenia mają już 33 firmy życiowe, działa ich trzydzieści. Wrażenie ?tłoku? na naszym rynku ubezpieczeń życiowych jest tylko pozorne.

Nie sądzę, aby na polskim rynku ubezpieczeń życiowych było tłoczno. Na zachodzie, w krajach o podobnej wielkości, ubezpieczycieli życiowych jest znacznie więcej - ocenia Stefan Gackowski, dyrektor ds. rynku w Garda Life.

Niemniej polscy ubezpieczyciele liczą się z konkurencją i modyfikują swoje dotychczasowe strategie rozwoju lub planują nowe.

Reklama

Przygotowują nie tylko nowe produkty, zwłaszcza typu bancassurance, ale też kierują ofertę do nowych grup klientów, poszykują nowych dróg dystrybucji, m.in wprowadzają sprzedaż przez Internet.

Na przykład życiowa firma, której zamiar utworzenia ogłosiło w zeszłym tygodniu towarzystwo Europa, ma kierować swoje produkty głównie do kredytobiorców, czyli niszowej grupy ubezpieczeniowych klientów.

Inny nowy ubezpieczyciel, Vienna Life, prawdopodobnie na naszym rynku nastawi się głównie na sprzedaż polis indywidualnych. Również Garda Life pracuje nad rozszerzeniem swej oferty w tym kierunku. Początkowo strategia Garda Life zakładała sprzedaż wyłącznie ubezpieczeń grupowych w firmach za pośrednictwem związków zawodowych. Po dwóch latach działalności uważamy, że mamy wystarczającą wiedzę i potencjał, by rozszerzyć naszą ofertę o ubezpieczenia indywidualne. Teraz opracowujemy produkty dla indywidualnych klientów - mówi PG dyr. Gackowski.

Rynkowi potentaci, życiowe Commercial Union i Amplico Life planują jeszcze większe poszerzenie oferty. Podstawowym zadaniem naszego agenta będzie doradztwo w dziedzinie ochrony ryzyka i tworzenia długoterminowych oszczędności przy pomocy różnych polis na życie. W dalszej przyszłości czeka nas utworzenie towarzystwa funduszy inwestycyjnych i intensywny rozwój bancassurance- mówi PG Jarosław Myjak, prezes Commercial Union Polska.

Od lutego nasi agenci są szkoleni tak, aby mogli służyć radami i oferować produkty, odpowiadające realnym potrzebom klienta. W przyszłym roku wprowadzimy do sprzedaży jednostki funduszy inwestycyjnych. W ciągu najbliższego roku we współpracy z innymi firmami grupy AIG wprowadzimy dla naszych klientów karty kredytowe, pożyczki mieszkaniowe i ubezpieczenia mieszkań - zapowiada Christopher Large, prezes Amplico Life.

W ciągu ostatniego roku upowszechniły się ubezpieczenia życiowe z funduszem inwestycyjnym, które wprowadzają nawet średnie i małe towarzystwa. Ostatnio zaoferował je Gerling Życie, a w III kwartale planuje to uczynić nowa firma Samopomoc Życie. Wyłącznie tego rodzaju ubezpieczenia z funduszami o różnym poziomie ryzyka sprzedaje od początku swojej działalności, czyli od czerwca br., Nationwide TUnŻ.

Coraz wiecej firm próbuje też przyciągnąć klientów połączeniem ubezpieczeń życiowych z kredytami i lokatami bankowymi. Od niedawna polisy umożliwiające zaciągnięcie preferencyjnego kredytu w Pekao sprzedaje Allianz Życie, kredytobiorców Banku Śląskiego ubezpiecza Nationale Nederlanden, a Cigna zapewnia ubezpieczenie spłat kredytów za samochody toyota.

Duża aktywność życiowych ubezpieczycieli jest uzasadniona. W porównaniu z innymi wschodzącymi rynkami, rynek życiowy Europy Środkowej jest mało nasycony. Sytuacja jest więc korzystna dla zagranicznych ubezpieczycieli, gdyż ten rynek ma potencjał wzrostu o wiele większy niż inne - oceniają eksperci ze Swiss Re.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: życia | zyciem | ubezpieczenia | firmy | żyły
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »