Zmiana w rozkładzie lotów Ryanair. Cięcia tras z Modlina
Ryanair przedstawił nową siatkę połączeń na wiosnę i lato 2025. W nadchodzącym sezonie przewoźnik postawi na małe lotniska. Pod nóż poszły za to kolejne połączenia z Modlina. O zmianach firma poinformowała we wtorek, 21 stycznia na konferencji prasowej.
Jak podaje "Gazeta Wyborcza" największą bazę samolotów w Polsce Ryanair będzie miał w podkrakowskich Balicach. Do 2023 roku w Modlinie stacjonowało siedem samolotów przewoźnika, teraz zostaną tylko trzy. Firma wciąż nie podpisała z władzami lotniska nowej umowy wieloletniej. Póki co nie prowadzi również rozmów handlowych na ten temat.
W 2025 roku samolotami Ryanair będzie można podróżować z 13 polskich lotnisk na 307 trasach w tym na 23 nowych. Trzy nowe połączenia pojawią się na Okęciu. Z Lotniska Chopina będzie można polecieć do Malagi w Hiszpanii, Pizy we Włoszech oraz Tirany w Albanii. W sumie z warszawskiego lotniska Ryanair będzie realizował dziewięć tras.
Jeśli chodzi o Modlin, to "pod nóż" pójdą połączenia do Kowna, Rygi, Aten, Wiednia i Manchesteru. Połączenia do Dublina i Londynu zostaną, ale będzie ich mniej. W pierwszym przypadku zamiast 8 - 6, a w drugim z 12 zostanie 9. Na innych lotniskach pojawią się nowe trasy. Będą to:
- Wrocław - Lamezia Terme we Włoszech
- Kraków - Castellon w Hiszpanii;
- Katowice - Dubrownik w Chorwacji;
- Poznań - Walencja w Hiszpanii;
Jak podaje "GW" Ryanair nie ma zamiaru rozwijać się w Radomiu. "Fajnie, że zbudowano tak piękne, nowoczesne lotnisko, ale skąd tam wziąć pasażerów? Radom - nie" - powiedział przedstawiciel Ryanair Jason McGuinness podczas konferencji w warszawskim Novotelu. Podzielił tym samym stanowisko Michał Kaczmarzyk, szefa Buzza - polskiej spółki-córki przewoźnika.
W niedawnej rozmowie z businessinsider.com.pl tłumaczył, że Radom znajduje się "w zasięgu kilku dużych lotnisk z rozwiniętą siatką połączeń - Chopina, Modlina, a nawet Katowic i Krakowa", przez co trudno byłoby zapewnić odpowiednie wypełnienie samolotów.