e-Doręczenia bezpośrednio na stronie banku. PKO BP podpisuje umowę z Pocztą Polską
Poczta Polska, bank PKO BP oraz Krajowa Izba Rozliczeniowa podpisały we wtorek list intencyjny dotyczący współpracy w ramach usługi e-Doręczeń. Dzięki temu usługa będzie dostępna bezpośrednio z poziomu serwisu internetowego banku.
List intencyjny podpisany pomiędzy PKO BP i Pocztą Polską ma ułatwić klientom największego polskiego banku korzystanie z e-Doręczeń.
Od 2025 roku niektórzy przedsiębiorcy muszą mieć adres do e-Doręczeń. To usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, która umożliwia wysyłanie i odbieranie korespondencji elektronicznie z pominięciem dostarczenia listu poleconego.
"Poczta Polska, PKO BP i KIR podpisały list intencyjny, dotyczący współpracy nad nowym rozwiązaniem - usługą e-Doręczeń, która będzie dostępna bezpośrednio z poziomu bankowego serwisu internetowego" - poinformował PKO BP w komunikacie.
Dzięki temu rozwiązaniu klienci banku będą mogli odbierać urzędową korespondencję elektronicznie.
Jak tłumaczy PKO w komunikacie, "klienci będą otrzymywać powiadomienie o nowej korespondencji, a następnie, bez konieczności dodatkowego logowania, będą przekierowani do portalu Poczty Polskiej, gdzie będą mogli odebrać i przeczytać otrzymaną korespondencję. To proste i bezpieczne rozwiązanie, które ułatwi codzienny kontakt z urzędami i firmami oraz zaoszczędzi czas klientom, którzy skorzystają z tej usługi".
Dla prezesa PKO BP to kwestia bezpiecznej, kompleksowej i wygodnej obsługi swoich klientów:
"Wierzymy, że ta inicjatywa łączy cyfrowe państwo z codziennym życiem obywateli i sprawia, że korzystanie z e-Administracji staje się prostsze, bezpieczniejsze i bardziej dostępne" - powiedział Szymon Midera, prezes PKO BP cytowany w komunikacie.
Rolą Krajowej Izby Rozliczeniowej jest zapewnienie infrastruktury niezbędnej do integracji e-Doręczeń z sektorem bankowym, co z czasem pozwolić ma na dostarczenie rozwiązania wszystkim zainteresowanym instytucjom.