Tureckie kurorty świecą pustkami. Hotelarze i biura podróży obniżają ceny wakacji
Turcja jeszcze niedawno była bardzo popularna wśród Niemców, którzy często wybierali ten kierunek na letnie wyjazdy. Teraz odpoczynek w tym regionie nie jest już tak popularny, więc hotelarze kuszą naszych zachodnich sąsiadów coraz niższymi cenami, by z powrotem przyciągnąć turystów zza naszej zachodniej granicy. Tymczasem dla Polaków Turcja to wybór numer jeden na wakacje z dziećmi.
Obniżki cen wakacyjnych wycieczek do Turcji w Niemczech to efekt słabnącego zainteresowania tym kierunkiem - donosi portal branży turystycznej Touristik Aktuell, cytowany przed Rzeczpospolitą. Skala nie jest duża, ale wyraźna jest elastyczność hotelarzy w negocjowaniu cen.
Wielu touroperatorów z Niemiec zwraca uwagę na zbyt wysokie ceny w okresie wakacyjnym. Rozmowy branży na ten temat prowadzone były z tureckim związkiem hotelarskim Türofed Erkanem Yagcim. Jednym z pomysłów jest wprowadzenie nowego typu usług, m.in. "all inclusive light" lub elastycznego wyżywienia w kurortach.
Thomas Bösl, dyrektor grupy RT i rzecznik kooperatywy QTA, uważa, że takie rozwiązanie to większy wybór dla klientów i niższe ceny bez utraty jakości usług:
"Z naszej perspektywy to bardzo ważny krok, który może sprawić, że wakacje znów staną się osiągalne dla szerszej grupy turystów" - mówi Deniz Ugur, prezes biura podróży Bentour Deniz, cytowany przez portal.
Nowa oferta ma zachęcić do zagranicznych wyjazdów przede wszystkim rodziny z dziećmi, a także zwiększyć częstość wyjazdów wakacyjnych w szczycie sezonu.
Niemcy coraz rzadziej wybierają wakacje w Turcji, a to zmuszą touroperatorów także od innych działań. Pojawia się więcej ofert wyjazdów do hoteli trzy- i czterogwiazdowych. Częstsze i dłuższe są także promocje dla klientów rezerwujących wakacje z wyprzedzeniem oraz "wakacyjne bonusy".
Portal Touristik Aktuell podkreśla jednak, że tylko część hotelarzy wyciąga rękę do klientów. Duże marki takie jak Regnum i Maxx póki co nie przejmują się spadkami rezerwacji. Mogą sobie na to pozwolić przez wysoki kapitał, a także dużą niezależność od niemieckiego rynku.
Internetowe biuro podróży eSky podsumowuje, że dla Polaków Wielkanoc i majówka to coraz częściej okazja do wyjazdów zagranicznych. W tym okresie serwis notuje najwyższą popularność wyjazdów w opcji lot+hotel do Hiszpanii (przede wszystkim Majorka i Wyspy Kanaryjskie), na Cypr, Maltę, do Grecji i Włoch. Mniej popularne są w tym czasie wyjazdy do Chorwacji i Turcji.
Dwa ostatnie kierunki należy jednak wyróżnić. Chorwacja to w tym momencie najtańsze wakacje (w Nin), a Turcja jest wyborem numer jeden na wyjazdy z dziećmi. Oferty z przelotami na siedem nocy do tureckiej Alanyi i Side kosztują od 1,8 tys. zł do 2,5 tys. zł za osobę.