Spis treści:
- Krzysztof Pietrzykowski odwołany. Kierownictwo przejmuje Aleksandra Grzywaczewska
- Aleksandra Grzywaczewska tymczasowo u steru
- Jest komentarz odwołanego prezesa Polregio
- Polregio w liczbach
Polregio to kluczowy element transportu regionalnego w Polsce. Każdego dnia po kraju kursuje ponad 2 tysiące jego pociągów, a spółka obsługuje około 25 proc. rynku. Decyzje personalne podejmowane w jej zarządzie mają znaczenie nie tylko dla branży, ale i dla milionów pasażerów. We wtorek 15 października doszło do jednej z takich istotnych zmian.
Krzysztof Pietrzykowski odwołany. Kierownictwo przejmuje Aleksandra Grzywaczewska
Informacje o zmianach personalnych w Polregio przekazał w rozmowie z Polską Agencję Prasową rzecznik Polregio Jakub Leduchowski "Rada nadzorcza Polregio odwołała z funkcji prezesa Krzysztofa Pietrzykowskiego i jednocześnie powierzyła obowiązki prezesa spółki Aleksandrze Grzywaczewskiej" - przekazał Leduchowski w rozmowie z PAP.
Aleksandra Grzywaczewska tymczasowo u steru
Aleksandra Grzywaczewska to doświadczona menedżerka, od lat związana z Polregio. Jak wskazuje PAP, jest ona absolwentką Wydziału Ekonomicznego Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz studiów podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w zakresie finansów, rachunkowości i ubezpieczeń gospodarczych. Ukończyła także program Executive MBA, realizowany przez Gdańską Fundację Kształcenia Menedżerów we współpracy ze Związkiem Pracodawców Kolejowych i Uniwersytetem Gdańskim.
W latach 2004-2014 pracowała w Przedsiębiorstwie Państwowym "Porty Lotnicze", gdzie odpowiadała między innymi za zarządzanie ryzykiem finansowym projektów inwestycyjnych oraz pozyskiwanie finansowania o wartości ponad miliarda złotych. Od 2015 do 2024 roku kierowała Biurem Finansów Polregio.
Jest komentarz odwołanego prezesa Polregio
W przesłanym PAP oświadczeniu Krzysztof Pietrzykowski skomentował swoją odwołanie, podkreślając, że jego celem było uporządkowanie funkcjonowania spółki.
"Celem moich działań było przywrócenie przejrzystości w funkcjonowaniu spółki, rozpoczęcie odbudowy potencjału taborowego i przygotowanie Polregio do działania w warunkach w pełni konkurencyjnego rynku kolejowego" - przekazał Pietrzykowski.
Zaznaczył także, że spółka ma dziś "stabilne podstawy, potencjał i możliwości, by w najbliższych latach skutecznie konkurować z innymi przewoźnikami regionalnymi, zapewniając stabilną i atrakcyjną ofertę dla pasażerów". Jak dodał: "wdrożyliśmy nowy model zarządzania, który przełożył się na bardziej efektywną pracę i realne oszczędności".
Polregio w liczbach
Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Spółka posiada około 25-procentowy udział w rynku. Jej większościowym udziałowcem jest Agencja Rozwoju Przemysłu (50 proc. plus jeden udział), a pozostałymi - samorządy wojewódzkie.
Każdego dnia na tory wyjeżdża ponad 2 tys. pociągów Polregio, a w weekendy - przeszło 1450 składów zamawianych przez urzędy marszałkowskie. W 2024 roku z usług przewoźnika skorzystało blisko 101 milionów pasażerów.












