Bankier liczy na 10 mln zł

Portal finansowy Bankier.pl planuje pozyskać do 10 mln zł z emisji akcji, którą zamierza przeprowadzić w pierwszej połowie czerwca - poinformował w czwartek na konferencji prezes spółki Bankier.pl Tomasz Jażdżyński.

Portal finansowy Bankier.pl planuje pozyskać  do 10 mln zł z emisji akcji, którą zamierza przeprowadzić w  pierwszej połowie czerwca - poinformował w czwartek na konferencji  prezes spółki Bankier.pl Tomasz Jażdżyński.

"Chcielibyśmy pozyskać z emisji akcji do 10 mln zł na umocnienie pozycji naszego serwisu w internecie" - powiedział.

Spółka chce rozwijać nowe serwisy informacyjne i usługowe m.in. poprzez akwizycję specjalistycznych, niszowych portali.

Jażdżyński poinformował, że złożenie prospektu emisyjnego spółki do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd jest planowane na pierwszą połowę kwietnia, a przeprowadzenie oferty publicznej ma nastąpić w pierwszej połowie czerwca tego roku.

Akcjonariuszami spółki są fundusze venture capital, działające w sektorze nowoczesnych technologii: bmp AG posiadający 52 proc. akcji oraz MCI Management, który ma 38-proc. akcji spółki. Niedawno blisko 10 proc. akcji Bankiera.pl kupił Dom Maklerski IDMSA.PL.

Reklama

IDMSA.PL kupił 283,5 tys. akcji portalu po cenie 4,23 zł za akcję, co daję łącznie około 1,2 mln zł.

IDMSA.PL zobowiązał się, że nie sprzeda zakupionych akcji Bankiera przez okres co najmniej roku od momentu wprowadzenia ich na giełdę, po cenie niższej niż cena emisyjna akcji w planowanej ofercie publicznej zwiększona o 15 proc.

Prezes Bankiera.pl powiedział, że jeszcze nie wiadomo, czy pozostali akcjonariusze będą sprzedawać akcje spółki w ofercie. W 2005 roku spółka zwiększyła zysk netto do 0,34 mln zł z 0,2 mln zł w 2004 roku, a w tym czasie jej przychody wzrosły do 6,2 mln zł z 3,3 mln zł rok wcześniej.

"W tym roku chcemy, aby dynamika na poziomie zysku była wyższa niż w ubiegłym roku" - zapowiedział prezes. Dokładna prognoza wyników będzie podana w prospekcie emisyjnym.

Jażdżyński poinformował, że do poprawy wyniku przyczyni się zawarcie strategicznego partnerstwa pomiędzy Bankierem.pl a pośrednikiem finansowym Open Finance, który należy do grupy Getin. Open Finance zyska nowy kanał dystrybucji, a Bankier.pl możliwość skierowania klientów do doradców Open Finance. "Partnerstwo strategiczne z Open Finance umożliwi nam wykorzystanie możliwości sprzedaży stacjonarnej, bez ponoszenia kosztów i ryzyka rozwoju własnej sieci punktów obsługi klienta" - powiedział prezes Bankiera.pl.

"Widzimy wiele możliwości, które korzystnie wpłyną na rozwój obu firm. Przede wszystkim będziemy pracować nad wykorzystaniem dużego potencjału Bankiera.pl i Open Finance do zwiększenia transakcyjności obu podmiotów i promocji obu marek" - powiedział Jarosław Augustyniak, prezes Open Finance, cytowany w komunikacie. Open Finance to firma posiadająca sieć doradców w całej Polsce. Obecnie działa poprzez 20 oddziałów w 8 największych miastach oraz sieć mobilnych doradców Optima. Bankier.pl ma ponad 800 tys. lojalnych użytkowników miesięcznie.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: tomasz jażdżyński | bankier
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »