Orbis zawarł przyrzeczoną umowę sprzedaży hotelu w Zakopanem za 56,35 mln zł

Orbis zawarł przyrzeczoną umowę sprzedaży hotelu Mercure Kasprowy w Zakopanem za 56,35 mln zł. Kupującym jest Bachleda Hotel.

Jak poinformowano w raporcie, 80 proc. ceny ma zostać przelane na rachunek sprzedającego zaraz po złożeniu umowy sprzedaży w sądzie, a pozostałe 20 proc. ma być wypłacone w ratach: 6 proc. ceny do końca 2015 r., 7 proc. do końca 2017 r. i 7 proc. do końca 2019 r.

"Dodatkowo 250.000 zł (...) z tytułu sprzedaży dwóch wyłączonych działek gruntu zostanie zapłacone po uregulowaniu ich stanu prawnego" - napisano w raporcie.

Zawarta umowa jest wynikiem realizacji strategii "asset light", która ma na celu restrukturyzację obecnego portfela hoteli i dalszy rozwój sieci hotelowej Orbis w oparciu m.in. o franczyzę i umowy o zarządzanie.

Reklama

19 września 2012 r. INTERIA.PL informowała: Przedwstępna umowa sprzedaży hotelu Kasprowy w Zakopanem

18 września 2012 roku, zgodnie z polityką restrukturyzacji portfela hotelowego Grupy Orbis oraz założeniami strategii "asset light", została zawarta przedwstępna umowa sprzedaży hotelu Mercure Kasprowy w Zakopanem. Kupującym hotel jest Bachleda Grupa Inwestycyjna sp. z o.o. Łączna cena nabycia to 52 mln zł netto.

Orbis planuje przekazanie hotelu w dniu podpisania umowy przyrzeczonej w terminie do 31 grudnia 2012 roku. Warunkami podpisania umowy przyrzeczonej jest uzyskanie zgód rady nadzorczej i walnego zgromadzenia akcjonariuszy Orbis SA oraz zawarcie z nabywcą umowy franczyzy, na mocy której hotel Kasprowy pozostanie w sieci Mercure.

Podpisana wczoraj umowa sprzedaży jest wynikiem realizacji strategii "asset light", mającej na celu restrukturyzację obecnego portfela hoteli i dalszy rozwój sieci hotelowej Orbis w oparciu m.in. o franczyzę i umowy o zarządzanie.

Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza blisko 60 obiektami w 25 miastach w Polsce i dwoma hotelami na Litwie. Oferuje 10,5 tysiąca pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis i Etap/ibis budget, a także Orbis Hotels i Holiday Inn w Warszawie. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.

Partnerem strategicznym Orbisu jest firma Accor, wiodący na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, jest obecny w 92 krajach, w których dysponuje 4 400 hotelami z 530 tys. pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych Accor - Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, all seasons/ibis Styles, Etap Hotel/Formule1/ibis budget, hotelF1 i Motel 6 gwarantuje zróżnicowaną ofertę usług i produktów od luksusowych po ekonomiczne. Accor zatrudnia ponad 180 tys. pracowników na całym świecie, oferuje swoim klientom i partnerom blisko 45 lat wiedzy i doświadczenia.

Opr. KM

Sprawdź: PROGRAM PIT 2012

PAP/INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »