Orbis zawarł przyrzeczoną umowę sprzedaży hotelu w Zakopanem za 56,35 mln zł
Orbis zawarł przyrzeczoną umowę sprzedaży hotelu Mercure Kasprowy w Zakopanem za 56,35 mln zł. Kupującym jest Bachleda Hotel.
Jak poinformowano w raporcie, 80 proc. ceny ma zostać przelane na rachunek sprzedającego zaraz po złożeniu umowy sprzedaży w sądzie, a pozostałe 20 proc. ma być wypłacone w ratach: 6 proc. ceny do końca 2015 r., 7 proc. do końca 2017 r. i 7 proc. do końca 2019 r.
"Dodatkowo 250.000 zł (...) z tytułu sprzedaży dwóch wyłączonych działek gruntu zostanie zapłacone po uregulowaniu ich stanu prawnego" - napisano w raporcie.
Zawarta umowa jest wynikiem realizacji strategii "asset light", która ma na celu restrukturyzację obecnego portfela hoteli i dalszy rozwój sieci hotelowej Orbis w oparciu m.in. o franczyzę i umowy o zarządzanie.
18 września 2012 roku, zgodnie z polityką restrukturyzacji portfela hotelowego Grupy Orbis oraz założeniami strategii "asset light", została zawarta przedwstępna umowa sprzedaży hotelu Mercure Kasprowy w Zakopanem. Kupującym hotel jest Bachleda Grupa Inwestycyjna sp. z o.o. Łączna cena nabycia to 52 mln zł netto.
Orbis planuje przekazanie hotelu w dniu podpisania umowy przyrzeczonej w terminie do 31 grudnia 2012 roku. Warunkami podpisania umowy przyrzeczonej jest uzyskanie zgód rady nadzorczej i walnego zgromadzenia akcjonariuszy Orbis SA oraz zawarcie z nabywcą umowy franczyzy, na mocy której hotel Kasprowy pozostanie w sieci Mercure.
Podpisana wczoraj umowa sprzedaży jest wynikiem realizacji strategii "asset light", mającej na celu restrukturyzację obecnego portfela hoteli i dalszy rozwój sieci hotelowej Orbis w oparciu m.in. o franczyzę i umowy o zarządzanie.
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce. Zarządza blisko 60 obiektami w 25 miastach w Polsce i dwoma hotelami na Litwie. Oferuje 10,5 tysiąca pokoi. Hotele działają pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, ibis i Etap/ibis budget, a także Orbis Hotels i Holiday Inn w Warszawie. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
Partnerem strategicznym Orbisu jest firma Accor, wiodący na świecie operator hotelowy i lider rynku europejskiego, jest obecny w 92 krajach, w których dysponuje 4 400 hotelami z 530 tys. pokoi. Szerokie portfolio marek hotelowych Accor - Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio, ibis, all seasons/ibis Styles, Etap Hotel/Formule1/ibis budget, hotelF1 i Motel 6 gwarantuje zróżnicowaną ofertę usług i produktów od luksusowych po ekonomiczne. Accor zatrudnia ponad 180 tys. pracowników na całym świecie, oferuje swoim klientom i partnerom blisko 45 lat wiedzy i doświadczenia.
Opr. KM
Sprawdź: PROGRAM PIT 2012