Papiery ABC Data wzrosły na debiucie
Kurs praw do akcji spółki ABC Data, polskiego dystrybutora IT, na otwarciu w pierwszym dniu notowań na warszawskiej giełdzie wzrósł o 5,11 proc. do 2,47 zł.
W ofercie publicznej ABC Data przydzieliła wszystkie oferowane 22 mln akcji s. H. Cena emisyjna akcji s. H była ustalona na 2,35 zł za sztukę. Wartość oferty wyniosła 51,7 mln zł.
W transzy instytucjonalnej przydzielono łącznie 20 mln akcji serii H, natomiast w transzy indywidualnej przydzielono 2 mln akcji serii H.
Redukcja w transzy indywidualnej wyniosła około 80,8 proc.
Strategia ABC Daty zakłada wzmocnienie pozycji lidera na rynku dystrybucji produktów IT w Polsce i osiągnięcie statusu największego dystrybutora w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
W 2010 roku spółka rozpocznie działalność na Litwie.
Głównym kierunkiem ekspansji geograficznej są nowi członkowie UE (CEE), gdzie spółka planuje dokonać przejęć innych dystrybutorów. ABC Data planuje także automatyzację centrum logistyczno-magazynowego w Warszawie.
- Mam nadzieję, że jedną firmę uda się przejąć do końca roku - powiedział Sadowski. Dodał, że w obszarze zainteresowania ABC Daty są firmy położone na południe od Polski, czyli z Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Słowenii i z Bułgarii. Strategia ABC Daty zakłada wzmocnienie pozycji lidera na rynku dystrybucji produktów IT w Polsce i osiągnięcie statusu największego dystrybutora w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.