Reklama

Pylon SA - doskonałe wyniki finansowe po I półroczu 2016

Pylon SA - wiodący polski producent wysokiej jakości zestawów oraz obudów głośnikowych, notowany od 2013 roku na rynku NewConnect - zamknął I półrocze 2016 roku z doskonałymi wynikami finansowymi. Spółka odnotowała 85-proc. wzrost liczby sprzedanych zestawów głośnikowych, zwiększając o 76 proc. - do 1,71 mln zł - przychody ze sprzedaży produktów własnych względem I półrocza 2015. Zysk netto producenta z Jarocina wyniósł po dwóch kwartałach 2016 roku 71,62 tys. zł i wzrósł o 320 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. EBITDA Pylon SA za I półrocze 2016 roku osiągnęła poziom 0,22 mln zł.

Pierwsza połowa 2016 roku potwierdziła rosnące zainteresowanie produktami Pylon SA, który w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku sprzedał 1125 autorskich zestawów głośnikowych marki Pylon Audio w porównaniu do 609 rok wcześniej. Tym samym polski producent - który coraz dynamiczniej zaznacza swoją obecność zarówno w Polsce, jak też na międzynarodowych rynkach - może zaliczyć I połowę roku do niezwykle udanych.

Reklama

W II kwartale 2016 roku Pylon SA podwoił przychody ze sprzedaży produktów własnych, osiągając niemal 0,84 mln zł w porównaniu do 0,42 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie zysk netto Pylon SA za II kwartał 2016 - przy jednoczesnych inwestycjach w infrastrukturę produkcyjno-badawczą oraz rozwój sieci sprzedaży w Polsce i poza jej granicami - wyniósł niemal 65 tys. zł względem straty na poziomie 14,28 tys. zł w analogicznym okresie 2015 roku. Zysk z działalności operacyjnej Pylon SA w II kwartale 2016 uplasował się na poziomie 87,6 tys. zł.

- Nasza strategia inwestycyjno-rozwojowa wymaga znaczących nakładów finansowych, ale jednocześnie - na co wyraźnie wskazują świetne wyniki Pylon SA tak za II kwartał, jak też za całe I półrocze 2016 roku - przynosi już teraz wymierne efekty. Realizowane przez nas, powtarzalne zamówienia na zestawy głośnikowe, między innymi płynące już z Niemiec, Austrii, Francji, Belgii Turcji, Hiszpanii i Szwajcarii oraz kontrakty na produkcję i sprzedaż obudów do głośników, które dostępne są w zestawach oferowanych przez naszych kontrahentów w Europie, Azji i USA pokazują doskonałą perspektywę naszego rozwoju i bez wątpienia stanowią zapowiedź coraz lepszych wyników Pylon SA w kolejnych latach - podkreśla Mikołaj Rubeńczyk, wiceprezes zarządu Pylon SA.

Pylon SA - kluczowe wydarzenia w II kwartale 2016 roku:

- Pierwszy kontrakt i uruchomienie sprzedaży zestawów głośnikowych Pylon Audio na rynku niemieckim - kwiecień 2016

- Udział w branżowych targach High End Munich w Monachium w ramach programu GO_GLOBAL.pl, realizowanego przez Pylon SA przy wsparciu NCBiR - maj 2016

- Nowy kontrakt z producentem studyjnych zestawów głośnikowych na seryjną sprzedaż ok. 1000 obudów do głośników rocznie, stanowiących element konstrukcyjny zestawów audio oferowanych w Europie, Azji i Stanach Zjednoczonych pod renomowaną, międzynarodową marką - maj 2016

- Intensyfikacja działań eksportowych - kontrakty na sprzedaż zestawów głośnikowych na terenie: Francji, Belgii, Turcji, Hiszpanii i Szwajcarii - maj 2016

- Pozyskanie 71 tys. zł dotacji z PARP upublicznienie i rozwój spółki technologicznej Pylon Sp. z o.o. Projekt realizowany był w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, poddziałanie 3.1.5. "Wsparcie MSP w dostępie do rynku kapitałowego - 4 Stock". Ewentualny debiut Pylon Sp. z o.o. na rynku NewConnect nastąpi w ciągu 28 miesięcy od dnia przyznania dotacji - czerwiec 2016

- Zatwierdzenie przez WZA Pylon SA uchwały o podwyższeniu kapitału zakładowego spółki w drodze emisji nowych akcji serii H, realizowanej w ramach subskrypcji zamkniętej, z zachowaniem prawa poboru dla dotychczasowych akcjonariuszy - czerwiec 2016

Szczegółowe cele emisji akcji serii H

Środki pozyskane z emisji akcji serii H spółka przeznaczy na konsekwentne budowanie marki Pylon Audio w kraju i poza jego granicami oraz systematyczny wzrost wartości Pylon SA, w tym przede wszystkim na:

- Rozszerzenie oferty produktowej:

* rozwój nowych linii produktowych w postaci aktywnych zestawów głośnikowych, uzupełniających dostępne kina domowe (Pearl, Topaz, Sapphire, Opal), jak i stanowiących samodzielne systemy nagłośnieniowe (w tym technologia systemów bezprzewodowych)

* wyposażanie zestawów głośnikowych w przetworniki elektroakustyczne sygnowane marką Pylon Audio

* wprowadzenie do produkcji nowych linii pasywnych zestawów głośnikowych

* wprowadzenie do produkcji nowej linii produktowej w postaci profesjonalnych akcesoriów audio takich, jak: antywibracyjne stoliki audio oraz podstawki audio, których prototypy zostały zaprezentowane podczas targów High End Munich w Monachium

- Dokończenie inwestycji w zaplecze produkcyjne

- Spłatę pożyczki w kwocie 850 tys. zł, otrzymanej od akcjonariusza - PH "Maks" sp. z o.o., wykorzystanej jako wkład własny w ramach sfinansowania zakupu 1,09 ha nieruchomości zabudowanej w Jarocinie, na której Pylon SA uruchomi jeszcze w 2016 roku nowy zakład produkcyjny o łącznej powierzchni ponad 3,3 tys. m kw. Inwestycja we własną infrastrukturę to nie tylko sposób na optymalizację bieżących kosztów operacyjnych, ale przede wszystkim zwiększenie możliwości produkcyjnych - już z uwzględnieniem nowego asortymentu - a tym samym potencjał do dynamicznej ekspansji Pylon Audio na rynki zagraniczne.

Emisja akcji serii H zaplanowana została na przełom III i IV kwartału 2016 roku, przy cenie emisyjnej nie niższej niż 0,22 zł za jedną akcję.

Opr. MD

Dowiedz się więcej na temat: Pylon S.A.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »