Słynny Optimus zniknie z giełdy

Zarząd spółki Optimus podjął działania mające na celu zmianę dotychczasowej nazwy na CD Projekt Spółka Akcyjna. Stosowne uchwały mają zostać zgłoszone pod obrady najbliższego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy. Jeśli zmiana zostanie przegłosowana powinno do niej dojść w trzecim kwartale tego roku.

- Marka CD Projekt jest bardzo rozpoznawalna i posiada renomę w branży elektronicznej rozrywki w Polsce i na świecie. CD Projekt od 17 lat rozwija z sukcesem biznes pod własnym szyldem i uznaliśmy, że zmiana nazwy wpłynie pozytywnie na dalsze plany rozwojowe Spółki. Chcemy też, w ten sposób podkreślić nowy wizerunek Spółki związany ze zmianą profilu działalności - Adam Kiciński, Prezes Optimus S.A.

Sprawdź bieżące notowania Optimusa na stronach BIZNES INTERIA.PL

Reklama

W maju 2010 roku CDP Investment Sp. z o.o., będący podmiotem dominującym Grupy CD Projekt, został w 100 proc. nabyty przez Optimus S.A. i stał się podstawową działalnością giełdowej Spółki. Z tego powodu zmiana nazwy firmy wydaje się naturalnym ruchem.

Rekomendacja, która pojawiła się ze strony zarządu ma miejsce w bardzo ważnym momencie dla firmy. Dziś należąca do Grupy Optimus CD Projekt RED po raz pierwszy, w trakcie Wiosennej Konferencji, pokaże publicznie polską wersję najnowszego dzieła Wiedźmin 2: Zabójcy Królów. Sama premiera gry w wersji PC odbędzie się 17 maja 2011 roku, a jej wejście na rynek poprzedzi globalna kampania marketingowa. W celu wsparcia promocji gry do Spółki jako Prokurent na najbliższe pół roku powrócił Michał Kiciński, który z Marcinem Iwińskim w 1994 roku zakładał CD Projekt.

- Zainteresowanie naszą najbliższą premierą jest bardzo duże. W ostatnich dniach rozesłaliśmy tzw. wersje preview Wiedźmina 2 do najważniejszych redakcji mediów branżowych z całego świata. Ukazały się już pierwsze bardzo pozytywne zapowiedzi powstałe na podstawie wrażeń z fragmentu gry, który udostępniliśmy dziennikarzom. Zawsze wierzyliśmy, że Wiedźmin 2 będzie znakomitą grą i bardzo nas cieszy, że tak jest odbierany - mówi Adam Kiciński.

- - - - -

- Nakład premierowy Wiedźmina 2 szacowany jest na 1 mln sztuk, w tym planowana jest sprzedaż 100 tys. w elektronicznej dystrybucji - poinformował Adam Kiciński, prezes Optimusa.

- Nakład premierowy Wiedźmina 2 wyniesie 1 mln sztuk, w tym planowana jest sprzedaż 100 tys. kopii w elektronicznej dystrybucji do końca czerwca - powiedział na konferencji Kiciński. - Ten rok możemy zamknąć cyfrą większą niż 1 mln sztuk, którą podawaliśmy - dodał Marcin Iwiński, członek zarządu spółki.

Premierę gry w wersji na PC zaplanowano na 17 maja.

Przedstawiciele spółki oceniają, że rentowność nowej gry będzie nieporównywalnie wyższa niż Wiedźmina 1 ze względu na niższe koszty związane z uruchomieniem nowego projektu, korzystniejsze umowy wydawniczo-dystrybucyjne, pozwalające osiągnąć średnio dwa razy wyższy przychód z jednego pudełka niż w przypadku Wiedźmina 1.

- Do tego dochodzi cyfrowa dystrybucja, bez pośredników, od dnia premiery - powiedział Iwiński.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że oczekują znacznie większej sprzedaży Wiedźmina 2 niż jego pierwszej edycji.

W 2010 roku, czyli trzy lata od premiery, łączna liczba sprzedanych egzemplarzy pierwszej części gry Wiedźmin wyniosła 1,58 mln sztuk pudełek plus dodatkowo 127 tys. sprzedano kanałem cyfrowej dystrybucji.

- Jest to już znana marka, z bazą wiernych fanów, mamy też mocniejsze wsparcie partnerów biznesowych i mediów - powiedział Iwiński.

Analitycy DI BRE Banku szacowali, że nowa gra w ciągu trzech lat może zarobić około 150 mln zł na poziomie operacyjnym.

- Logika jeśli chodzi o szacunki była zaskakująco dobra (...) są oczywiście obszary, gdzie obserwujemy odchylenia w jedną lub w drugą stronę, natomiast nie chciałbym się bezpośrednio odnosić do tych szacunków - powiedział Kiciński.

Spółka podała w czwartek, że zarząd podjął działania zmierzające do zmiany dotychczasowej nazwy na CD Projekt. Uchwały w tej sprawie mają zostać zgłoszone pod obrady najbliższego WZA i jeśli zmiana zostanie przegłosowana, powinno do niej dojść w III kwartale 2011 roku.

Optimus podał w czwartek że chce osiągnąć pozycję wiodącego twórcy gier i wirtualnego wydawcy z bezpośrednim dostępem do klienta ostatecznego za pomocą własnej platformy cyfrowej dystrybucji.

CD Projekt Dystrybucja, spółka zależna Optimusa, zamierza umacniać swoją pozycję dystrybucyjną na rynku gier, koncentrując się na segmencie gier na konsole nowej generacji. Planuje też ekspansję na rynku DVD i Blue-ray poprzez pozyskanie nowych partnerów.

CD Projekt Red tworzący gry na bazie własnej technologii zamierza realizować kolejne projekty związane z Wiedźminem.

- Będą to zarówno duże tytuły, jak i mniejsze produkcje podtrzymujące, zainteresowanie grami o Wiedźminie - powiedział Iwiński.

Planowana jest też rozszerzenie obsługiwanych platform o XBOX360 i PS3.

Optimus stworzył też model cyfrowej dystrybucji gier bez zabezpieczeń gog.com.

- W zeszłym roku zanotowaliśmy ponad dwu i półkrotny wzrost przychodów gog.com w sprzedaży grupy i zmierzamy ten agresywny trend wzrostowy utrzymać - powiedział Kiciński.

Poinformował, że spółka ma podpisanych ponad 40 kontraktów dystrybucyjnych z wydawcami i deweloperami, m.in. z Atari/Hasbro, Activision i Ubisoft, Codemasters i Interplay.

Pobierz za darmo: program PIT 2010

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: CD Projekt RED | uchwały | CD Projekt | giełdy | Optimus | spółki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »