Amerykanie sprzedali Chińczykom Jack Wolfskin. Kultowa marka ma zachować swój charakter

Jack Wolfskin nie należy już do Amerykanów. Kultowa marka outdoorowa, którą kochają Polacy, została przejęta przez Chińczyków. Anta Sports zapłaciła około 290 mln dolarów. "Wierzymy, że będą dobrymi zarządcami" - powiedział Chip Brewer, dyrektor generalny i prezes Topgolf Callaway Brands, dotychczasowego właściciela marki.

Wielkie przejęcie na rynku odzieży outdoorowej. Kultowy Jack Wolfskin, którego kochają między innymi klienci znad Wisły, ma nowego właściciela. Topgolf Callaway Brands (firma działała wcześniej pod nazwą Callaway Golf Company) sprzedała markę, którą nabyła w 2019 r. za 418 mln euro. Kwota transakcji jest zdecydowanie niższa

Jack Wolfskin trafił w ręce Chińczyków

Jack Wolfskin zmienia właściciela. Amerykanie zdecydowali się sprzedać giganta na rynku odzieży outdoorowej w ręce Chińczyków. Kwiecień 2025 r. to moment, finalizacji transakcji sprzedaży i kupna marki. 

Reklama

Firma Topgolf Callaway Brands sprzedała Jack Wolfskin za około 290 mln dolarów (około 262 miliony euro) firmie Anta Sports, z siedzibą w Jinjiang

To nie pierwsza taka marka w portfolio Chińczyków

Chip Brewer, dyrektor generalny i prezes Topgolf Callaway Brands po ujawnieniu sprzedaży Jack Wolfskin zabrał głos. Wszystko wskazuje, że fani marki nie powinni martwić się o zmianę charakteru dotychczasowego asortymentu. 

"Wierzymy, że Anta Sports będzie dobrym zarządcą kultowej marki. Dziękujemy pracownikom Jack Wolfskin, którzy ciężko pracowali nad uporządkowaniem działalności firmy i jej przygotowaniem na nowy rozdział" - powiedział Chip Brewer.  

Dyrektor generalny i prezes Topgolf Callaway Brands dodawał, że sprzedaż Jack Wolfskin to ruch mający pozwolić firmie skupić się "na podstawowej działalności i zoptymalizować zasoby w tym zakresie". Mowa o rozwijaniu sprzedaży sprzętu do golfa. 

Chińczycy z Anta Sports nie są debiutantami na rynku marek outdoorowych. W porftolio firmy z Jinjiang znajdują się między innymi marki takie jak Salomon, Atomic, czy Wilsona, a także kanadyjska grupa odzieżowa Arc'teryx. 

Amerykanie za Jack Wolfskin zapłacili więcej

Sprzedaż Jack Wolfskin w kwietniu 2025 r. za około 290 mln dolarów to spora różnica w stosunku do kwoty, jaką zapłacili za markę Amerykanie w 2019 r. Firma Callaway Golf Company, obecnie znana jako Topgolf Callaway Brands Corp., nabyła Jack Wolfskin w styczniu 2019 roku za 418 milionów euro, czyli około 477 milionów dolarów (biorąc pod uwagę kurs z tamtego okresu). 

Obecna transakcja ma zostać sfinalizowana na początku trzeciego kwartału 2025 r., jednak istnieje szansa, że proces uda się dopiąć już na końcu drugiego kwartału br. 

Jak podaje Retail Gazette, Topgolf Callaway Brands w swoich prognozach wskazywało wcześniej, że Jack Wolfskin ma w 2025 r. wygenerować sprzedaż na poziomie 325 mln euro oraz 12 mln euro skorygowanego zysku EBITDA

Jack Wolfskin to niemiecka marka założona we Frankfurcie nad Menem w 1981 r. Firma specjalizuje się w produkcji odzieży outdoorowej (kurtki, spodnie, polary), sprzętu turystycznego (plecaki, namioty), a także obuwia trekkingowego. Rozpoznawalność wśród amatorów górskich podróży przyniosły im produkty wysokiej jakości charakteryzujące się wysoką jakością produktów, odpornością na warunki atmosferyczne oraz innowacyjne technologie membran (jak Texapore - konkurent GORE-TEX-u). Produkty Jack Wolfskin dostępne są w ponad 40 krajach.

Agata Jaroszewska

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sprzedaż | USA | Chiny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »