Versace kupione przez Pradę. Transakcja warta jest miliardy dolarów
Prada kupuje Versace. Jak podaje Reuters oraz Wall Street Journal umowa została zawarta w czwartek (10.04). Kwota pozwalająca na przejęcie legendy mody przez włoski dom wynosi 1,25 mld euro. Niemniej, jak podała Prada w oświadczeniu, wartość transakcji może wzrosnąć po korekcie.
Prada dopięła swego. Versace przechodzi z grupy Capri Holdings pod skrzydła Prady. Reuters podaje, iż umowa została już podpisana. Wcześniej o sfinalizowaniu transakcji w terminie 10 kwietnia informował Wall Street Journal.
Jak wyjaśnia Reuters, Prada chce się rozwijać, opierając się spowolnieniu popytu na towary luksusowe, jednak kluczowe jest wskazanie, że dom Versace działa ze stratą. Fuzja wzmacnia pozycję Włoch w branży luksusowej, na której czele stoją francuskie konglomeraty.
Transakcja została zatwierdzona przez zarządy Prada SpA i Capri Holdings, a jej zamknięcie jest spodziewane w drugiej połowie 2025 r. Podlega ona "zwyczajowym warunkom zamknięcia, w tym otrzymaniu wymaganych zgód regulacyjnych", podsumowała Prada w oświadczeniu.
Włoski dom mody Prada w specjalnym oświadczeniu potwierdził, że w czwartek nabył 100 proc. udziałów w Versace. Podkreślono jednak, że wartość przejęcia legendy mody od grupy Capri Holdings wyniesie 1,25 mld euro (około 1,375 miliarda dolarów), ale kwota ta może ulec korekcie po ostatecznym sfinalizowaniu transakcji.
"Z przyjemnością witamy Versace w Prada Group i otwieramy nowy rozdział dla marki, z którą dzielimy niezachwiane zaangażowanie na rzecz kreatywności, dbałości o produkty i silnego dziedzictwa kulturowego" - przekazał prezes zarządu i dyrektor generalny Prada Group, Patrizio Bertelli.
Patrizio Bertell odniósł się nie tylko do samej transakcji, ale także do tego, jaki obecnie pomysł ma grupa na Versace. Fani marki nie muszą się martwić, iż dojdzie do diametralnej zmiany stylu.
"W ramach Grupy Prada, Versace zachowa swoje kreatywne DNA i kulturową autentyczność, korzystając jednocześnie z siły platformy grupy, w tym z przemysłowego know-how i doświadczenia zdobytego w procesach sprzedaży detalicznej i operacyjnych" - czytamy w oświadczeniu dyrektora generalnego Prada Group. Bertell dodał jednak, że cała grupa jest przygotowana i gotowa do tego, by "napisać nową stronę w historii Versace".
Agata Jaroszewska